استاندار کردستان:

دستگاه ها موظف به تسهیل تردد معلولان در شهر هستند

زارعی کوشا گفت: با توجه به شرایط توپوگرافی خاص شهر سنندج، دستگاه‌های ذیربط موظف هستند معابر را جهت تردد آسان توان یابان در شهر فراهم کنند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان امروز در نشست هم اندیشی مدیران مراکز غیر دولتی و انجمن‌های معلولین که در محل سالن اجتماعات بهزیستی سنندج برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی معلولان اظهار کرد: مناسب‌سازی ادارات دولتی، اماکن و فضا‌های شهری جهت سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات ضروری است و عمده‌ترین مسئله امروز در استان و سایر نقاط مناسب سازی معابر است که اهتمام ویژه را می‌طلبد و این مهم را در دستور کار قرارمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه کار و خدمت به افراد دارای معلولیت، افتخار ماست، بر پیگیری مطالبات قشر معلولان در سطح کلان تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط توپوگرافی خاص شهر سنندج و وجود تپه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد، دستگاه‌های ذیربط موظف هستند معابر را جهت تردد آسان توان یابان بدون مشکل و مانع، در شهر فراهم کنند.

زارعی کوشا با اشاره به تاثیر فعالیت‌های ورزشی بر سلامتی معلولین، افزود: ورزش و برنامه‌های تربیت بدنی جزو واجبات برنامه‌های روتین معلولین است که باید به آن توجه ویژه معطوف شود.

استاندار کردستان با تاکید بر حمایت از برنامه‌های ورزشی جامعه معلولان و بازسازی فضا‌های ورزشی در مجموعه ۲۲ گلان و دیگر اماکن ورزشی در استان، ادامه داد: ترغیب و تشویق جامعه توان‌یاب به ورزش از طریق برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف را جزو اولویت‌ها می‌دانیم و حمایت می‌کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه، دولت مردمی متعهد و مشتاق خدمات‌رسانی به معلولین است، اضافه کرد: پیگیر مطالبات معلولان از طریق مجموعه مدیریت در سطح کلان، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون هستیم و در این راستا ضمن اهمیت بیان دیدگاه کارشناسی نسبت به قانون توسط بهزیستی، سمن‌ها و تشکل‌های مردمی، امیدواریم گره‌گشایی از مشکلات این افراد از جامعه نیز، فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.