هنوز هیچ شکایت و پرونده‌ای در خصوص فوت نوزاد ۶ ماهه به سازمان نظام پزشکی ارسال نشده است

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت به طور ویژه به پرونده مرگ نوزاد ۶ ماهه رسیدگی می‌کند.

فوت یک نوزاد شش ماهه در بیمارستان مفید و همزمانی آن با اعتراض کادر سلامت آن مرکز درمانی به دلیل مشکلات مختلف کاری و مالی، سر و صدای زیادی در فضای مجازی به‌پا کرد.

یکی از رزیدنت های بیمارستان می گوید که به محض آوردن نوزاد شش ماهه، کادر درمان اورژانس سریع بر بالین کودک بیمار حاضر شده و پروتکل‌های درمانی را به طور دقیق رعایت کرده اند.

عدلی، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر هیچ شکایتی در خصوص فوت نوزاد شش ماهه به سازمان نظام پزشکی ارسال نشده و پرونده ای نیز در این خصوص ارجاع داده نشده است.

علیرضا رحیم‌نیا، مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت نیز گفت: پزشکی قانونی علت اصلی مرگ نوزاد ۶ ماهه را اعلام خواهد کرد و در صورتی که قصوری رخ داده باشد، قطعا برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: نوزاد در بازه زمانی کمتر از یک ساعت پس از مراجعه به بیمارستان فوت کرده است؛ باید توجه داشت این نوزاد دچار خونریزی ریوی شده بود که در نوزادان کشنده است.

رحیم نیا گفت: وزارت بهداشت به طور ویژه به پرونده مرگ این نوزاد ۶ ماهه رسیدگی می‌کند و ویدیو‌های ضبط شده بیمارستان هم در حال بررسی هستند.

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: شماری از کارکنان بیمارستان در محوطه تجمع کرده بودند؛ اما کادر اورژانس جزء این تجمع نبوده و در حال رسیدگی به کودکان در بخش اورژانس بوده‌اند.

رحیم نیا تصریح کرد: در صورتی که قصوری رخ داده باشد، از تعلیق موقت تا اخراج در انتظار مقصران خواهد خواهد بود. همچنین مقصران به مراجع قضائی معرفی و به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

شمس‌الله نوری‌پور، رئیس بیمارستان کودکان مفید تهران درباره جزئیات علت مرگ نوزاد ۶ ماهه در این بیمارستان گفت: این نوزاد شب قبل از مراجعه به بیمارستان کودکان مفید، به دلیل استفراغ و بی‌قراری به یک مرکز درمانی سرپایی مراجعه داشته و دارو‌های ضد تهوع دریافت کرده و تحت درمان سرپایی قرار گرفته بود.

رئیس بیمارستان کودکان مفید تهران ادامه داد: این نوزاد دختر ۶ ماهه، ساعت ۷:۲۵ دقیقه صبح به اورژانس بیمارستان کودکان مفید مراجعه کرده و ۳۰ دقیقه بعد ویزیت می‌شود؛ در ابتدا سطح تریاژ نوزاد ۴ بوده، وضعیت وخیمی نداشته و وضعیت او در حد بیماران سرپایی بوده است.

نوری پور گفت: ۳۰ دقیقه بعد از بستری، اقدامات درمانی انجام شده و نوزاد در حین دریافت بخور تنفسی به دلیل تندی تنفس، دچار خونریزی ریوی شده و بعد ایست قلبی کرده است. با وجود این که ۳۰ دقیقه احیای قلبی - ریوی انجام شد، اما نوزاد جان خود را از دست داد.

رئیس بیمارستان کودکان  مفید تهران گفت: خونریزی ریوی که در کودکان کشنده است؛ می‌تواند در فصول سرد سال بر اثر آنفولانزای شدید رخ دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
خدا برای کسی نخواد بچه من دچار ذات ریه شد به بیمارستان رفت اولین کار گرفتن اکسیژن خون و دادن اکسیژن بود نه بخور تنفسی خدارو شکر خوب شد ولی دارم مقایسه می کنم خیلی فرقشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
شکایت ما پیش خداست که او دادرس بی کسان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
نیاز به شکایت نداره وقتی چند تا پزشک بی وجدان باعث مرگ کودک میشن خود سازمان باید برخورد قاطع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
پزشک سهمیه ای همینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
تو بیمارستانای دولتی اسم پرستارهستش ولی ازخدمات پرستاری خبری نیست ،بیماربایدهمراه داشته باشه. اونا مشغول موبایل بازین یا حرف زدن با همدیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
بچه مردم رو به کشتن دادید، با این حرفا هم هی نمک به زخمش مصیب دیده ها میپاشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
ماست مالیس کنین سریع......