ادامه حملات تروریستی در هرات + فیلم

شهر هرات افغانستان در هفته‌های اخیر شاهد ترور‌های هدفمند شیعیان و علمای دینی بوده است.

در تازه‌ترین حمله هدفمند به شیعیان در شهر هرات در غرب افغانستان دو عالم دینی و چهار زن که از مراسم چهلم یک عالم دینی دیگر باز می گشتند به شهادت رسیدند،

افراد مسلح ناشناس این شش نفر را که بر یک دستگاه سه چرخ سوار بودند هدف قرار دادند و براثر آن چند نفر دیگر نیز زخمی شدند، یک هفته قبل نیز دو عضو شورای علمای شیعه هرات در حمله افراد مسلح ناشناس جان خود را از دست دادند.

مردم افغانستان معتقدند دشمنان این کشور می‌خواهند با چنین حملات تروریستی و شگرد‌های دیگر بین ملت این کشور تفرقه ایجاد کنند.

«حیات الله مهاجر فراهی» معاون استانداری هرات نیز در در واکنش به شهادت شش نفر از شهروندان شیعه هرات اعلام کرد: نفاق تنها هدف دشمن است و آنان تحمل وضعیت کنونی امنیتی را ندارند، بنابراین برای دامن زدن اختلافات قومی و مردمی در افغانستان تلاش می‌کنند و مردم برای خنثی کردن این توطئه‌ها هوشیار باشند.

آیت الله «صالحی مدرس» رئیس شورای علمای شیعه افغانستان نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: از مسئولان حاکم می‌خواهیم امنیت مردم را تامین کنند وی گفت: چگونه است که فقط افراد متعلق به یک قوم و مذهب مورد حمله قرار می‌گیرند؟

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: امید است حاکمان افغانستان مرتکبین این رویداد غیرانسانی را شناسائی و مجازات کنند.

وزارت کشور افغانستان نیز در بیانیه‌ای حمله تروریستی به شیعیان هرات را محکوم کرد و آن را جنایت نابخشودنی دانست و افزود: عاملان این جنایت شناسایی و به پنجه قانون سپرده می‌شوند.

در هفته‌های گذشته نیز ورزشکاران در یک باشگاه ورزشی، شهروندان کابل در مینی بوس شهری و نمازگزاران در مسجد هدف حملات و انفجار‌های تروریستی قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۲۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
خدا لعنت که هر چی تروریست است
آخرین اخبار