ساخت ۴۰۰ خانه برای معلولان کرمانشاه

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: موضوع مسکن با توجه به شرایط تورمی موجود یکی از دغدغه‌های مسئولان بهزیستی و معلولان است که همت بخش غیردولتی و خیرین را می‌طلبد.

مرتضی کوهی، معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : اداره‌کل بهزیستی به واسطه رسالت خود، خدمات متنوع و گسترده‌ای را در ابعاد مختلف به جامعه معلولان زیرپوشش ارائه می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۳ مرکز شبانه‌روزی برای نگهداری معلولان بی‌سرپرست، افزود: تعدادی مرکز هم به صورت روازانه خدمات توان‌پزشکی (فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی، بینایی شناسی و سایر خدمات پیرپزشکی)، فرهنگی، مهارت‌آموزی، آموزش‌های خاص توانبخشی در راستای ارتقای توانمندسازی و... به معلولان ارائه می‌دهند.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۵۱ هزار و ۹۰۴ معلول زیرپوشش این نهاد حمایتی، گفت: موضوع مسکن با توجه به شرایط تورمی موجود یکی از دغدغه‌های مسوولان بهزیستی و معلولان است که همت بخش غیردولتی و خیرین را می‌طلبد.

وی سهمیه استان در بحث مسکن معلولان را ۷۲۰ واحد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۵۱ واحد مسکونی به مرحله واگذاری رسیده و ۴۰۰ واحد مسکونی هم در دست احداث و مابقی در حال پیگیری است.

کوهی با اشاره به ارائه تسهیلات در راستای ساخت و خرید مشکل مسکن معلولان، گفت: تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در شهر‌ها و همچنین ۱۵۰ میلیون تومان در روستاها، تسهیلات به معلولان زیرپوشش پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به خانوار‌ها ۲ معلول و بالاتر تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان موضوع ساخت و خرید داریم که امسال ۴۱ سهمیه داشتیم که ۲۰ تا از این تعداد تاکنون واگذار شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.