در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی

مردم در تمام قاره‌های جهان هر روز اعتراضات و تظاهرات گسترده‌ای را بر علیه جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در نوار غزه برگزار می‌کنند.

اگر چه جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی در نوار غزه با انفعال نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی همراه شده است، اما افکار عمومی در تمام قاره‌های جهان هر روز اعتراضات و تظاهرات گسترده را در دستور کار دارند تا از یک سو خشم خود را نسبت به این میزان از کشتار بی‌سابقه که به دست صهیونیست‌ها با حمایت آمریکایی‌ها و کشور‌های اروپایی انجام می‌پذیرد را  نشان دهند و از سوی دیگر بتوانند با فشار به دولت‌های خود، آن‌ها را وادار به اقدامی عملی در جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها و برقراری آتش بس کنند.

در واقع کشور‌های غربی طی هفته‌های اخیر با سیاست‌ها وحمایت‌های خود از اسرائیل به مردم جهان نشان دادند که پایبند شعار‌های خود در موضوع آزادی بیان و حمایت از مظلوم نیستند. این موضوع، خشم عمومی را در جامعه غربی بالا برده است. در حالی که کشور‌های اروپایی تلاش می‌کنند همچنان از سیاست‌های کشتار اسرائیل به نام جنگ با تروریسم دفاع کنند به نظر می‌رسد افکار عمومی جهان نه تنها پذیرش این موضوع را ندارد، بلکه اکنون با افزایش خشم عمومی برخلاف همه شعار‌ها و آرمان‌های آزادی‌خواهانه و بشردوستانه شکاف میان ادیان و نژاد‌ها افزایش یافته است موضوعی که با تشدید آن امنیت عمومی مختل و دروغین بودن شعار‌های جوامع غربی  آشکارخواهد شد.

 در این زمینه تنها کشور‌های اروپایی نیستند که به‌خاطر حمایت از صهیونیسم هزینه ناامنی داخلی کشور خود را می‌دهند بلکه آمریکا نیز با موج صهیونیسم ستیزی دست و پنجه نرم می‌کند. چراکه از زمان آغاز جنگ غزه، میزان صهیونیسم ستیزی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی آمریکا به شدت افزایش پیدا کرده است. امروز رفتار و جنایات و کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها دست این رژیم را برای همه آشکار کرده است. تا جایی که رسانه‌های غربی‌ها که همیشه سعی در سفید نمایی صهیونیست‌ها داشتند هم نتوانستند واقعیات این جنگ نابرابر  کشتار وحشیانه و حمله به مناطق عمومی و بیمارستان‌های غزه را با وجود سانسور‌های دستوری نادیده بگیرند.

تظاهرات علیه تفکر صهیونیستی

همچنین با شدت گرفتن حمایت افکار عمومی در کشور‌های مختلف از فلسطینیان در حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی، در روز‌های گذشته صد‌ها معترض در نزدیکی خانه شخصی بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تجمع کردند. تعدادی از معترضان آمریکایی پلاکارد‌هایی با موضوع فلسطین حمل می‌کردند. تعدادی از معترضان نیز در اعتراض به کشتار غیرنظامیان غزه، تصاویری از دست‌های آغشته به خون با خود همراه داشتند.

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل بین الملل درباره بیداری جهانی مردم در تمامی جهان بر علیه صهیونیست‌ها اظهار کرد:‌حماس یک طرز تفکر است اکنون این اجتماعات جهانی در حال دفاع از یک طرز تفکری است که معتقد بوده با مذاکره نمی‌توان مسئله فلسطین را حل کرد. هر چه حمایت‌ها از فلسطین و حماس بیشتر باشد در واقع تایید می‌کند که راه فلسطینی‌ها و حماس راه درستی است. حماس با همین حمایت‌های جهانی بزرگ شده است.

وی ادامه داد:حماس در سال‌های پیش محدود بود و در گذشته گروه‌های سازش کار احساس می‌کردند که با سازش در کنار صهیونیست‌ها می‌توانند مشکلات را حل کرد. امتحانی که یاسر عرفات داد و خدمتی که به طور غیرمستقیم کرد آن بود که برای همه عیان کرد  رژیم صهیونیستی قابل مذاکره نیست  و اکنون از نظر حقوق بشر هم چهره صهیونیست‌ها  مخدوش شده است.

وی ادامه داد: این تظاهرات جهانی فکر و درک از مقاومت را تقویت می‌کند و تنفر از  رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد. غربی‌ها و دولت‌های حامی صهیونیست‌ها  اکنون نمی‌توانند علنی از صهیونیست‌ها حمایت کنند.

 اکنون دانشگاه‌های آمریکا تا مردم ملت‌های جهان از‌ برزیل تا مالزی و ژاپن همه یک حرف را بر علیه صهیونیست‌ها می‌زنند و این یعنی یک نهضت جهانی علیه استعمار به وجود آمده که می‌تواند در واقع آزادی جهان و فلسطین اشغالی را در آینده کلید بزند.

اعتراض به صهیونیست

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران درباره انزجار عمومی بر علیه صهیونیست‌ها گفت: معتقدم که این جنگ کاملا به ضرر رژیم صهیونیستی و حتی یهودیان جهان تمام شد یعنی دنیا نسبت به این اقدام اعلام انزجار کرد و اکنون هم نتانیاهو دستش کاملا بسته است.

وی افزود: امروز افکار عمومی درون رژیم صهیونیستی هم فشار می‌آورد و مدام از دولت نتانیاهو سوال می‌پرسند که تا امروز چه دستاوردی جز از بین بردن آبروی یهود و صهیونیست داشته اید.

محمد قادری کارشناس روابط بین الملل درباره حمایت کشور‌های مختلف از مردم فلسطین در جهان گفت: برای اولین بار در اقصی نقاط دنیا شاهد یک حمایت همه جانبه از اقشار و گروه‌های مختلف کشور‌های متفاوت از آرمان‌ها و ملت فلسطین و مظلومیت آن‌ها هستیم و در نقطه مقابل در اوج انزجار، نفرت و کینه از رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی که تمام مرز‌های اخلاقی را رسما زیر پا گذاشته، قرار داریم.

وی افزود: موضوع مهم آن است که در گذشته در مجامع بین المللی در فضای رسانه‌ای زمانی که طرح بحث می‌شد درباره مظلومیت فلسطینی‌ها معمولا رژیم صهیونیستی و غربی‌ها سعی می‌کردند از جنایات خود شانه خالی کنند و این حضور همه جانبه مردم در سراسر دنیا روش‌های ریاکارانه را خنثی می‌کند و هیچ انسان آزاده‌ای در دنیا نیست که بخواهد و بتواند دروغ‌های صهیونیست‌ها را باور کند.

وی ادامه داد: نکته مهم آن است که در رسانه در روزهای گذشته تاکید بر شکست اطلاعاتی صهیونیست‌ها می‌شد، اما به نظر من مهمترین شکست اصلی آن‌ها شکست در روایت و حوزه رسانه‌ها است. در سال‌های گذشته آن‌ها تلاش گسترده‌ای داشتند که جای ظالم و مظلوم را عوض کنند و خود را مظلوم نشان دهند، اما این فضا و گستردگی نشان دهنده آن است که دیگر جامعه جهانی و خصوصا مردم روایت‌های مخدوش و دروغ رسانه‌های غربی را باور نمی‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
بیداری برای خودمان که کشورهایی نظام سرمایه داری بر آنها حاکم است هشتاد در صد مردم را به چشم برده درتمام جاها را دارا میباشنداما اگرعقلانی باشد آن فرد ویا گروه را نابودمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیستهای جنایتکار وخونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
کوه نور و دریای نور هر دو متعلق به نخ جوان (خان چوبان ) هستند در قلعه ای شکست ناپذیر در بالای کوه که حوضی به شکل قلب دارد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
کوه نور و دریای نور را پیدا کنید بیارید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین ........ .
خداوندا کشور ایران را از گزند دشمنان داخلی و خارجی در امان بدار !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
همچنان خیلیا میگن فلسطینیا به ما چه:))))))))
منم به اخیلی بد هسیتن
Iran (Islamic Republic of)
الهام هرچگانی
۱۱:۲۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
با عرض سلام
جمعی از مالباختگان شرکت کلاهبرداری یونیک فاینانس (18 هزار نفر) حدود دو سال پیش پرونده شکایتی در دادسرای ناحیه 31 تهران علیه متهمان اصلی پرونده که ایرانی هستند انجام داده اند
با گذشت این همه مدت و پیگیری های بازپرس محترم پرونده متاسفانه اینترپل اعلان قرمز متهم ها را صادر نمیکند

لطفا  کمک کنید تا نقطه امیدی باشد برای بازگشت سرمایه از دست رفته حدود 200 هزار مالباخته
از شما سپاسگزاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
آره بیداری ایران درحمایت ازغزه مشخص بودکلا ۱۰۰۰نفرنبودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
امریکا= ام یه ریکا= مادر ریکا بخور!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
به نظر من جنگ قوائدی دارد اما نسل کُشی به بهانه جنگ برای تمامی ملتهای دنیا قابل قبول نیست حالا که صهیونیستهای یهودی که معلوم شده اکثر سیاسیون آمریکایی صهیونیسم هستند و در مقابل کل دنیا ایستاده اند باید منافع و سفارت آمریکا و اسزائیل را به خطرانداخت تا عقب نشینی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
مردم سراسر جهان باید با اتحاد و همبستگی خودشان انزجار و تنفرشان را نسبت به رژیم صهیونیستی کودک کُش و حامیان آنها بخصوص سران و مقامات آمریکا و اروپا اعلام کنند و تا توقف کامل جنگ و محاکمه ی نتانیاهو و بایدن ، دست از تظاهرات جهانی بر ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟
روز پیروزی به زبان آذربایجانی ظفر گونو گویند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
ماجرای غزه و صهیونیست ها صرفاً یک حواسپرتی برای مردمه. که اقدامات حکومت ها پنهان بمونه. قربانیان هم مردم غزه اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
ترامپ معلم اخلاق! کاری که برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز نپسند!! منافق نباش!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
عدالت= اد آت! !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
عدالت= اد آت! !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
در زبان آذربایجانی به گوساله ماده جوان گویند دانا!!
به هسته میوه گویند دنه! !
دونالد دنه را با دانا اشتباه گرفته است!, !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
زنده باد فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
به زودی رژیم صهیونیستی اسرائیل مضمحل خواهد شد ! و بهمراه آن ماهیت پلید سازمان ملل و حقوق بشر دروغین بر مردم جهان آشکار خواهد شد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
ایران محور عدالت است و شما محور شرارت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
ع ر ب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
صهیونیستی = سه بو نیستی=
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
هیچ بیداری در کار نیست اگه همین حالا غزه ایا شکست بخورن بیداری هم فراموش میکنن
آخرین اخبار