امیر قطر: جنایات در غزه برای جامعه جهانی شرم‌آور است

امیر قطر تاکید کرد که برای جامعه بین المللی شرم آور است که به صهیونیست‌ها اجازه دهد به جنایات خود اعم از نسل کشی و کشتار دسته جمعی ادامه دهند.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سخنرانی خود در مراسم آغاز چهل و چهارمین اجلاس سران خلیج فارس گفت: اجلاس ما با توجه به تداوم تراژدی جدی و فاجعه انسانی ناشی از تجاوز به ملت برادر فلسطین به‌ویژه مردم ما در نوار غزه برگزار می‌شود. تغییرات شتابان بین المللی و منطقه‌ای مستلزم رایزنی و هماهنگی مستمر بین ما برای مقابله با آن‌ها، اجتناب از پیامد‌های آن و حمایت از دستاورد‌های شورای خود در زمینه‌های مختلف است.

براساس گزارش آر تی، او گفت: قتل عام مقامات اشغالگر علیه برادران در غزه احساس بی‌عدالتی و ناتوانی مشروعیت بین‌المللی را عمیق‌تر می‌کند و برای جامعه جهانی شرم‌آور است که اجازه دهیم این جنایت شنیع برای یک دوره نزدیک به دو ماه، که طی آن کشتار سیستماتیک و عمدی غیرنظامیان بی گناه، از جمله کسانی که در آن زنان و کودکان هستند، ادامه داشته باشد.

آل ثانی افزود: اما طرف دیگر این فاجعه، استواری ملت فلسطین و اصرار آن‌ها برای به دست آوردن همه چیز است. کشور‌های شورا می‌توانند برای حل و فصل برخی مسائل منطقه‌ای به همکاری یا تفاهم دست یابند.

امیر قطر با تاکید بر اینکه «اصل دفاع از خود» در مورد صهیونیست‌ها صدق نمی‌کند و اجازه جنایات نسل کشی توسط این رژیم را نمی‌دهد، تاکید کرد مسئله ملت فلسطین را نمی‌توان به حاشیه برد و امنیت بدون صلح پایدار و راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین امکان پذیر نیست.  

دبیرکل شورای همکاری: جامعه بین‌المللی برای آتش‌بس فوری در غزه اقدام کند

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از جامعه بین المللی خواست تا برای برقراری آتش بس فوری در غزه و وارد کردن کمک‌ها به آن اقدام کند. نایف الحجرف امروز در نشست افتتاحیه سران این شورا در شهر دوحه قطر گفت: موضع ثابت شورای همکاری از زمان تاسیس، درخواست برای برقراری صلح در خاورمیانه و حل عادلانه مسئله فلسطین است. از جامعه بین المللی می‌خواهیم که برای آتش بس فوری در نوار غزه و وارد کردن کمک‌ها به آنجا اقدام کند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین بر خطرناک بودن تداوم اشغالگری و محروم کردن ملت فلسطین از حقوق خود تاکید کرد.

چهل و چهارمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در سطح سران در دوحه پایتخت قطر در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا کیانفر
۱۴:۴۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
.
موسی ابومرزوق عضو ارشد حماس گفت: می‌خواهیم بخشی از سازمان آزادی بخش فلسطین باشیم و به اصول این سازمان احترام خواهیم گذاشت.

آقای ابومزروق،
باعث افتخارید که خودتان را از بند دولتهای خناس که هدفشان فقط به کشتن دادن مردم بیگناه غره است رها می‌کنید فرصت را از دست ندهید فوراً اسلحه را زمین بگذارید گروگانها را آزاد کنید بهانه را از اسرائیل جنایتکار بگیرید.
فتوی‌ی پیر مغان دارم و قولیست قدیم، که حرام است می آنجا که نه یار است ندیم.
دام سخت است مگر یار شود لطف خدا، ورنه آدم نبرد صرفه ز شیطانِ رجیم.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
گاز. را قطع کن
آخرین اخبار