برخورد با عاملان آلایندگی در کارخانه ذوب‌آهن + فیلم

با عاملان آلایندگی کارخانه ذوب‌آهن برخورد قضایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آلایندگی‌های امروز کارخانه ذوب‌آهن گفت: بلافاصله تیم‌های اداره کل محیط زیست به کارخانه اعزام وبا پیگیری از طریق مقامات قضایی اقدامات اولیه برای جلوگیری از تکرار آن انجام شد.


منصور شیشه فروش افزود:برای کاهش آلودگی هوا و انتشار آلاینده‌ها در اصفهان، ۴۰ تیم گشت و نظارت به منظور کنترل و برخورد با واحد‌های آلاینده در اصفهان فعال شده اند.


وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با پایش تیم‌های گشت و نظارت ۹۱ منبع آلاینده متخلف شامل ۳۰ عملیات خاکبرداری، ۲۰ عملیات بتن ریزی، ۲۷ کوره آجرپزی و ۱۴ کارگاه تولید زغال متوقف و با صاحبان آن‌ها برخورد قانونی شد.


شیشه فروش ادامه داد:همچنین در این مدت ۴ واحد آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری مهروموم و ۲۰ واحد دیگر اخطار دریافت کردند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: از شب گذشته تاکنون ۲۵۰ مورد پایش صورت گرفته و ۲۵۰۰ مورد از خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی نیز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون شدند.

روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان هم اعلام کرد: کوره بلند شماره ۳ این کارخانه که جدیدترین کوره این مجتمع صنعتی است صبح امروز با مشکل ۲۰ دقیقه‌ای در فناوری مواجه و موجب نشر غبار اضافی شد که پس از رفع اشکال، این مجرا مجدد بسته شد و هم اکنون این کوره بدون مشکل فعال است.

هم اکنون بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، میانگین شاخص کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان ۱۵۲ (AQI) و آلوده برای عموم ثبت شده است.
تداوم آلودگی هوا از اواخر هفته گذشته تاکنون برای چند روزِ متوالی کیفیت هوای اصفهان را به رنگ قرمز و آلوده برای عموم درآورده است.

انباشت آلاینده‌های جوی، مدارس و سپس دانشگاه‌های استان را در هفته جاری به تعطیلی کشاند و همچنین امروز موجب تعطیل شدن اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی شد.


اصفهان کمترین تعداد روز‌های هوای پاک را در مقایسه با سایر کلانشهر‌های ایران دارد و در حالی که صنایع آلوده کننده در شعاع ۵۰ کیلومتری آن پراکنده و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند.

برخورد با عاملان آلایندگی در کارخانه ذوب‌آهن
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.