ارسال ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت از وزارت راه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

رییس مرکز فناوری اطلاعات وزارت راه و شهرسازی از فراخوانی ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت پنجره واحد خدمات وزارت راه از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد.

مهدی صفدری گفت: وزارت راه و شهرسازی همانند سایر دستگاه‌های اجرایی دیگر بر اساس بند «ج» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ مکلف بود تا همه خدمات شناسنامه‌دار خود را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دولت متصل کند.

وی بیان‌داشت: در همین زمینه ۴۳۰ خدمت شناسنامه‌دار در مجموعه وزارت راه و شهرسازی شناسایی شد که از این تعداد خدمت، ۳۷۰ خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: هم‌اکنون وزارت راه و شهرسازی پنجره واحد خدمات خود را به نشانی my.mrud.ir راه‌اندازی کرده است که هدف از راه‌اندازی این پنجره واحد خدمات، تسهیل در پاسخگویی و ارائه خدمت به مردم در رابطه با سامانه‌های الکترونیکی وزارت راه و شهرسازی است.

صفدری با اعلام اینکه پنجره واحد خدمات وزارت راه و شهرسازی جزو پرمخاطب‌ترین‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند معرفی شده است، افزود: تاکنون  ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت از سمت وزارت راه و شهرسازی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارسال شده و مردم از این طریق به سامانه‌های الکترونیکی وزارت راه و شهرسازی متصل شده اند و از خدمات آن‌ها استفاده و خدمات خود را دریافت کردند.

وی اضافه‌کرد: همچنین، در تابستان امسال در همکاری با وزارت آموزش و پرورش به بیش از ۱۹ میلیون استعلام محل اقامت از سامانه املاک و اسکان کشور و طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پاسخ داده شد.

این مقام مسوول درباره اصلاح خدمات سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که در سازمان امور استخدامی در حال پیگیری است، گفت: به عنوان مثال سازمان هواپیمایی کشور ۱۴۲ خدمت شناسنامه دار داشته و با توجه به پیگیری‌هایی که انجام داده این تعداد در حال حاضر به ۱۸ خدمت تغییر کرده است.

وی تصریح‌کرد: برای ارائه آمار درست از تعداد سامانه‌های متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، باید خدمات بر اساس نظر شرکت و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی کشور اصلاح شود تا بر اساس آخرین نسخه از خدمات شناسنامه دار بتوانیم به آمار دقیق در این حوزه دست یابیم.

صفدری توضیح‌داد: زیرساخت‌های فناوری برای ارائه این خدمات به‌روزرسانی و سامانه پنجره واحد وزارت راه و شهرسازی بازنگری شده است. نسخه جدید پنجره واحد خدمات در چند روز آینده رونمایی می‌شود.

وی افزود: در ستاد وزارت راه و شهرسازی در مجموع ۳۲ خدمت شناسنامه‌دار وجود دارد که از این ۳۲ خدمت، پنج خدمت عدم مصداق جهت اتصال به پنجره واحد دارد و اتصال ۲۷ سامانه باید به شکل الکترونیکی برقرار شود و دسترسی به مردم داده شود. از این تعداد تاکنون ۲۲ سامانه متصل شده اند و بیش از ۸۱ درصد خدمات به پنجره واحد متصل است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه و شهرسازی گفت: در تلاش هستیم تا طی چند روز آینده ۱۰۰ درصد خدمات به پنجره واحد متصل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.