زاخارووا: خطر تقابل مستقیم میان روسیه و ناتو افزایش یافته است

روسیه درباره افزایش خطر تقابل مستقیم میان مسکو و سازمان ناتو به غرب هشدار داد.

ریشه جنگ اوکراین را باید در تلاش آمریکا و غرب برای گسترش ناتو به مرز‌های روسیه جستجو کرد. واشنگتن که در توهمات لیبرالی خود بود هرگز تصور نمی‌کرد مسکو پس از هشدار‌هایی که به غرب داده بود در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کند. با این حال، با گذشت ۲۱ ماه از جنگ و تبعات مخرب آن، گسترش ناتو به اوکراین هنوز هم یکی از گزینه‌های روی میز این ائتلاف بین المللی است.

به گزارش تله تریدر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری روزانه خود اعلام کرد: خطر تقابل نظامی مستقیم میان روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال افزایش است. 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وعده کشور‌های عضو ناتو از جمله بلژیک برای اهدای جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین گفت: در صورت تحویل این جنگنده‌ها به کی‌یف، این تسلیحات نظامی یک هدف مشروع برای نابودی از سوی ارتش روسیه محسوب می‌شوند. 

زاخارووا خاطر نشان کرد: تا آنجا که ما از رفتار‌های غرب متوجه شده ایم سازمان ناتو با شعار نجات اوکراین یک جنگ ترکیبی را علیه کشور ما به راه انداخته است.

مقامات ناتو وعده داده اند که روند پیوستن اوکراین به این ائتلاف در نهایت محقق خواهد شد. اقدامی که مسکو به شدت با آن مخالف است. 

روسیه تاکنون چهار منطقه دونتسک، خرسون، زاپروژیا و لوهانسک را طی همه پرسی سپتامبر ۲۰۲۲ به خاک خود ضمیمه کرده است. این چهار منطقه بعلاوه شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شد، جمعا ۲۲ درصد از سرزمین اوکراین را شامل می‌شود. 

مسکو در نظر دارد چهار منطقه دیگر اوکراین که دارای جمعیت قابل توجه روس زبان است شامل میکولایف، ادسا، دنیپروپتروفسک و خارکیف را نیز به خاک خود ضمیمه کند که در این صورت ۴۴ درصد از خاک اوکراین به تسخیر روسیه درخواهد آمد و ارتباط این کشور با دریای سیاه به طور کامل قطع و کی‌یف به کشوری محصور در خشکی تبدیل خواهد شد.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار