دهیاران از کشتارگاه خوسف بازدید کردند/ کشتار روزانه هزار و ۲۰۰ رأس دام و شترمرغ در خوسف

۱۰۰ نفر از دهیاران خراسان جنوبی از نزدیک از کشتارگاه صنعتی خوسف بازدید کرده و با بخش‌های مختلف کشتارگاه آشنا شدند.

خیاط مدیرعامل مجتمع صنعتی گوشت قهستان در حاشیه بازدید جمعی از دهیاران خراسان جنوبی از این مجموعه گفت: این کشتارگاه تنها با ۲۰‌ درصد ظرفیت خود و با ۱۰۰ نفر نیروی کار در حال فعالیت است.

او ظرفیت روزانه کشتارگاه را کشتار هزار رأس دام سبک، ۱۰۰ رأس دام سنگین و ۱۰۰ رأس شتر مرغ اعلام کرد و افزود: این‌مجموعه دارای گرید A بهداشتی در کشور است و سومین کشتارگاه بهداشتی کشور به حساب می‌آید که دارای کمترین آلایندگی و آلودگی میکروبی است.

خیاط ادامه داد: تصفیه خانه و واحد تبدیل ضایعات راه اندازی شده و هیچ دورریزی از کشتارگاه نداریم.

مدیرعامل مجتمع صنعتی گوشت قهستان گفت: با حمایت ارگان‌هایی همانند دانشگاه، نیروی انتظامی و ارتش که نیروی غیربومی دارند و هر روز طبخ غذا برای تعداد بالا دارند باعث افزایش اشتغال و استفاده بیشتر از ظرفیت کشتارگاه می‌شویم.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: با بالارفتن تقاضا زنجیره تولید گوشت قرمز، صادرات و فرآوری ضایعات آن به صرفه‌تر می‌شود و واحد‌هایی همچون کارخانه خوراک دام، میدان‌های عرضه دام، واحد‌های تولید کود و کمپوست، واحد‌های پرورش، پرواربندی و دام‌های مولد را می‌توان به صورت صنعتی راه اندازی کرد

خیاط گفت: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله و به صرفه نبودن کشاورزی در برخی مناطق استان، پرورش دام به خصوص شترمرغ در خراسان جنوبی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است؛ ۸ برابر نیاز استان گوشت قرمز تولید می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.