افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شیراز با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست فارس از پایان اجرای طرح ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز تا پایان سال جاری خبر داد.

قاسم نهاوندی در بازدید از عملیات اجرایی طرح‌های ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت تصفیه فاضلاب‌های تولید شده در واحدهای صنعتی فراهم می‌شود.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست فارس با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در ۱۸ماه گذشته در خصوص اجرای این طرح اظهار امیدواری کرد: مرحله نخست طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در حاشیه این بازدید گفت: بخش نخست این طرح تا اسفند ماه امسال و بخش تکمیلی نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

علی زارعی با بیان اینکه پروژه‌ ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز از طرح‌های مهم و اولویت‌دار زیست محیطی شهرک صنعتی است، بر انجام پروژه‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی تأکید کرد.

او گفت: سرعت بخشیدن در اجرای پروژه‌ها و اتمام در مهلت مقرر یکی از دغدغه‌های ما است تا به نتایج مطلوب که حفظ محیط زیست و رضایت‌مندی سرمایه‌گذاران و صنعتگران است، دست یابیم.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه این طرح با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است، گفت: این پروژه در دو بخش شامل پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب و اجرای واحد ذخیره اضطراری و متعادل‌ساز برای مدول‌های موجود و اجرای مدول سوم تصفیه‌خانه در حال اجرا است و با بهره‌برداری کامل از آن، ظرفیت فعلی تصفیه‌خانه را به دو برابر افزایش می‌دهد.

او اظهار کرد: در قالب پروژه ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب، طرح ساخت دو لاگون ذخیره اضطراری و متعادل‌ساز جهت مدول‌های موجود و مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک شیراز با ظرفیت ۴۰۰۰ مترمکعب و با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان از سال گذشته آغاز و با پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی در حال انجام است که تا اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: در این بخش از پروژه تاکنون عملیات خاکریزی، سنگ چینی و لاینینگ و مش و بتن لاگون‌ها تکمیل شده و در حال حاضر عملیات کانال مقسم، جدول‌گذاری و سریرهای اضطراری در حال انجام است.

زارعی تصریح کرد: طرح خرید و اجرای حوضچه‌های هوادهی و ته‌نشینی برای تکمیل لاگون‌های ذخیره اضطراری و مدول سوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز هم با ۶۷ میلیارد تومان از مرداد امسال در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی این طرح به بالای ۴۵ درصد رسیده است و در قالب این پروژه نیز عملیات تکمیل بتن‌ریزی بخش اول هوادهی، آرماتوربندی پارت نهایی، دیواره ته‌نشینی، فونداسیون ایستگاه لجن انجام شده است.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: با اجرای این دو پروژه تا سال آینده ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز به ۸ هزار متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.