فعالیت امواج بارشی در جنوب آذربایجان‌غربی ادامه دارد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به ورود امواج ناپایدار بارشی به جنوب آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت این امواج تا اواخر وقت امروز، در این منطقه ادامه دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت امواج بارشی به صورت افزایش ابر، بارش خفیف باران و وزش باد آغاز شده و این روند تا امروز جمعه نیز تداوم دارد اما بارش ها در نوار غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش باران استان در چالدران به میزان ۱۱.۲ میلی‌متر ثبت شده و بارش ها در ماکو و چایپاره نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: از روز شنبه نیز با خروج این امواج ناپایدار، یک سامانه بارشی جدید این منطقه را فرا می گیرد که با خود بارش باران به همراه دارد و بارش ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این سامانه تا اواخر روز شنبه به فعالیت خود ادامه می دهد و در مدت فعالیت آن دمای هوای این منطقه نیز ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می کند.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.