استاندار کردستان:

استخدام در مراکز دولتی منوط به شرکت در آزمون استخدامی است

زارعی کوشا با اشاره به اینکه استخدام در دستگاه‌های اجرایی منوط به شرکت در آزمون استخدامی است، گفت: اجازه نمی‌دهیم بدون طی کردن شرایط استخدام، اشتغال دولتی از مسیر رانت و پارتی بازی صورت گیرد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان امروز در جلسه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را پشت سرگذاشته و دوره‌های مختلفی را تجربه کرده‌ایم، جریان‌های سیاسی و فکری مختلف، دولت‌ها و مجلس‌های مختلف آمده و رفته و به قدرت رسیده‌اند و از خود رویکرد‌هایی به جاگذاشته‌اند که امروز می‌توانیم بر اساس آن تحلیل و ارزیابی کنیم.

وی با اشاره به مولد بودن انقلاب در نیروی انسانی کارآمد و تاسیس نهاد‌های انقلابی توسط امام (ره) تاکید کرد: بسیج محصول اضطرار دفاع مقدس نبود بلکه معجزه مدیریتی امام خمینی (ره) بود کما اینکه امام از ابتدا به حکمرانی مردم و مشارکت دادن مردم در فعالیت‌ها و اداره کشور اعتقاد داشتند.

زارعی کوشا یکی از مصادیق جهاد تبیین را معرفی شخصیت امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: شخصیت امام راحل امروز به شدت مورد حجمه معاندین داخلی و خارجی است، لذا روشنگری و تبیین شخصیت آن بزرگ مردی که دشمن می‌خواهد چهره‌ای غیر واقعی از او نشان دهد، تکلیف همگان است.

استاندار کردستان مطالعه تاریخ انقلاب جهت روشنگری نسل جدید را ضروری دانست و گفت: امروز جهان جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا و منطقه را که نتیجه تدبیر حکیمانه و رهبری ولایی و الهی مقام معظم رهبری است در همه ابعاد می‌بیند.

زارعی کوشا در ادامه پیگیری مسائل صنفی و فرهنگی و سیاسی را وظیفه بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: در کنار مسائل فرهنگی به جامعه شناسی و جریان شناسی مجهز شوید و دیگر دانشجویان را به توانمندی در این زمینه سوق دهید.

این مقام مسئول رویکرد خود جهت رفع مشکلات زیاد استان را جلب توجه دولت به کردستان برشمرد و گفت: در شرایط بسیار سخت، کمبود بودجه و مشکلات فراوان مدیریت استان را تحویل گرفتیم، اما خوشبختانه امروز با افتخار اعلام می‌کنم توجه و عنایت ویژه دولت به استان محقق شده است. 

زارعی کوشا با اشاره به اینکه استخدام در دستگاه‌های اجرایی منوط به شرکت در آزمون استخدامی است، افزود:اجازه نمی‌دهیم بدون طی کردن شرایط استخدام، اشتغال دولتی از مسیر رانت و پارتی بازی صورت گیرد و جذب‌ها از طریق آزمون صورت می‌گیرد.

وی در ادامه حمایت از برنامه‌های فرهنگی را وظیفه دانشگاه‌ها دانست و گفت: طی یک سال گذشته، کردستان با تمرکز بر کار‌های فرهنگی متحول شده‌است. 

زارعی کوشا با بیان اینکه درصددیم کردستان تبدیل به مرکز فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف شود، ادامه داد: کار‌های خوبی تاکنون در مناطق محروم توسط نیرو‌های جهادی انجام شده، اما نیازمند تعریف کار بیشتر با حمایت دستگاه‌های اجرایی هستیم.

بر اساس این گزارش در این نشست تعدادی از اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی نیز دیدگاه‌های خود را پیرامون‌مسائل مختلف ملی، استانی و دانشجویی بیان کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
استخدام منوط به داشتن پارتی هست ولاغیر