پژوهش دانشگاه‌ها در راستای حل مشکلات باشد

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پژوهش‌ها در دانشگاه باید کاربردی، مساله محور وبرای رفع مشکلات باشد.

پناهی در جمع اعضای هیئت علمی، دانشجویان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بودجه پژوهشی در طول این ۲ سال در همه دانشگاه‌ها توزیع شده است و حتی دورترین دانشگاه‌ها نیز از این موضوع فراموش نشده اند.

وی افزود:۲۳۶ میلیارد تومان در سال گذشته به دانشگاه‌های کشور تزریق شد.

وی همچنین گفت: برای ارتقاء مجلات پژوهشی نیز کمک‌های خوبی خواهیم کرد تا کار‌های پژوهشی با قدرت به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از افتخارات ما این است که رهبری داریم که همواره بر تحقیق و پژوهش تاکید و سفارش می‌کنند و در مسیر تلاش برای تحقق سفارشات رهبری باید دانشگاه‌ها ثروت آفرین باشند و اقتصاد بدنبال داشته باشند و نیاز‌های علمی جامعه را رفع کنند.

پناهی گفت: پژوهش‌ها باید کاربردی، مساله محور وبرای رفع مشکلات باشد که قطعا پژوهش در وزارت بهداشت در زمینه کمک به سلامت مردم خواهد بود و در همین خصوص در بحث سلامت اجتماعی وسلامت روان باتوجه به نیاز هر استان، مأموریت‌هایی به آن‌ها داده ایم.

وی افزود: تحقیقات و فناوری باید یک نگرش حکومتی داشته باشد و نباید به آن نگاه فانتزی داشت.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسئولان و دانشجویان علوم پزشکی بیرجند خواست چند طرح بزرگ تحقیقاتی برای ارتقاء بخش بهداشت و درمان خراسان جنوبی ارائه دهند تا دستور اجرای آن صادر شود.

برچسب ها: دانشگاه ، دانشجو ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار