سهم پالایشگاه تهران در آلودگی هوا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: منابع ثابت حدود ۴۱ درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند.

علیرضا مزینانی، در حاشیه گشت و پایش ویژه شبانه محیط زیست استان تهران، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مشعل‌های (فلر) پالایشگاه تهران آلاینده هستند و راه حل آن بازیابی این گازها و برگشت آن به فرآیندهای بهره‌برداری از این گازهاست.

وی افزود: بیشتر خودروهای انتقال سوخت و کامیون‌هایی که به پالایشگاه و مجموعه‌های وابسته به پالایشگاه در شهرک انرژی تردد می‌کنند نیز فرسوده و آلاینده هستند و سهم به سزایی در افزایش آلودگی این منطقه دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه منابع ثابت آلودگی هوا حدود ۴۱ درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند و از این میان حدود ۱۰ درصد مربوط به واحدهای پالایشگاهی و نیروگاهی است، افزود: این واحدها ملزم به رفع آلودگی هستند و برای رفع آلودگی برخی از این واحدها مانند پالایشگاه نفت تهران اقدامات حقوقی و قانونی شده و در حال پیگیری است.

مزینانی افزود: در گشت و پایش‌های شبانه در چند شب اخیر حدود ۸۰ مورد پسماند سوزی و ضایعات سوزی در اطراف تهران به خصوص جنوب تهران، کهریزک، باقرشهر و حاشیه‌های شهرستان ری مشاهده شد.

وی گفت: مجموعه این آلودگی‌ها در این منطقه باعث افزایش معنادار شاخص آلودگی هوا به‌ویژه ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون شده است.

مزینانی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول و متولی باید به تکالیف قانونی خود در مقابله با پسماندسوزی و ضایعات سوزی با جدیت بیشتری عمل کنند، افزود: گشت و پایش‌های محیط زیست استان تهران به منظور کنترل منابع آلوده کننده هوا و همزمان با شرایط اضطرار آلودگی هوا از اواخر آبان آغاز شده و تا بهمن در همه شهرستان‌های استان تهران ادامه می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی کدخدایی
۰۹:۰۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
با سلام
به نظر بنده مطرح کردن مسئله آلودگی پالایشگاه تهران فرافکنی هستش، و با طرح آن میخواهند ذهن مردم را منحرف کنند
پالایشگاه ده ها ساله در این منطقه هستش و الودگی آن با توجه به موقعیت جغرافیایی آن اصلا وارد شهر تهران نمی شود به مناطقی مرود که خالی از جمعیت می باشد
عمده مشکل تهران شهرک های صنعتی استان های زنجان، قزوین و البرز می باشد که در کریدور بادی غرب به شرق استان تهران قرار دارند و کلیه آلودگی های حتی شهر کرج نیز به سمت تهران می آید. با تقویت ناوگان شهری استان های قزوین و البرز و رعایت استانداردهای دودزا بودن خودروها به خصوص در استانالبرز حداقل 50% آلودگی تهران رفع می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
مگه شوفاژخونه ها با گازوییل کار میکنن ؟؟
آخرین اخبار