نماینده ولی فقیه در کردستان:

دانشجویان نسبت به کشور احساس مسئولیت داشته باشند

 حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: دانشجویان باید نسبت به کشور احساس مسئولیت داشته باشند و برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها، تاریخ کشور خود را مطالعه کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در دیدار با دانشجویان نخبه و بسیجی کردستان در اداره‌کل استاندارد استان اظهار داشت: سال ۱۳۳۲ تا سال ۱۳۳۴ سال‌های پرتلاطمی بوده، در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، دانشجویان آن زمان به اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور آمریکا در ایران، به کف دانشگاه می‌آیند و تظاهرات می‌کنند.

وی گفت: در این اتفاقات بود که نظامیان دانشجویان را به رگبار بستند و از میان آن‌ها سه دانشجو به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: این دانشجویان لزوما همفکر و هم‌عقیده ما نبودند، اما این اتفاق نکاتی در خود داشت که اکنون برای دانشجویان می‌تواند چراغ راه باشد.

حجت‌الاسلام پوزهبی با اشاره به اینکه دانشجویان باید نسبت به کشور احساس مسئولیت داشته باشند، گفت: دانشجویان معترض در آن سال حضور معاون وقت رئیس جمهور آمریکا را نماد یک کشور مستکبر می‌دانستند که باعث ایجاد کودتای ۲۸ مرداد شده و به همین دلیل بود که دانشجویان نسبت به کشور و در مقابل استکبارستیزی احساس مسوولیت داشتند و جان خود را فدا کردند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان باید مطالعه داشته باشند و از تاریخ بخوانند، چراکه عده‌ای هستند که تاریخ را تحریف می‌کنند، اما مطالعه باعث می‌شود که هر سخنی را تایید نکنید و واقعیت را بدانید. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.