راه اندازی سامانه صحت سنجی شماره شناسایی ملک

عضو شورای اسلامی شهر یزد از راه اندازی سامانه صحت سنجی شماره شناسایی ملک برای پرداخت عوارض شهرداری خبرداد.

خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: عدم قطعیت شماره تلفن‌هایی که با آن هزینه‌های عوارض نوسازی به مالکان اعلام می‌شود، موجب مشکلاتی برای شهروندان شده است به گونه‌ای که گاهی اطلاعات دو یا چند ملک به اشتباه برای یک نفر ارسال می‌گردد و در مقابل مالک، اطلاعات بدهی‌های ملک یا املاک خود را دریافت نمی‌کند.

او با اشاره به اینکه سامانه صحت سنجی شماره شناسایی ملک برای ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین به شهروندان یزدی و  پرداخت عوارض شهرداری راه اندازی شده افزود: با توجه به راه اندازی قریب الوقوع سامانه جامع مدیریت هویت و اعتبار شهروندی تحت عنوان «سهیم» (سامانه هوشمند یزد من) در شهرداری می‌توان سامانه صحت سنجی شماره شناسایی املاک را به عنوان یکی از سامانه‌های اقماری سامانه سهیم تعریف و در اختیار شهروندان قرار داد.

 عضو شورای اسلامی یزد تصریح کرد: شهروندان جهت پرداخت عوارض شهرداری از جمله نوسازی، مدیریت پسماند، کسب و کار و‌پیشه و ... می‌توانند با مراجعه به این سامانه علاوه‌بر استعلام بدهی و آگاهی از میزان عوارض، اطلاعات ملک خود را مشاهده نمایند. اطلاعات املاک می‌تواند شامل عرصه ملک، شماره طبقات، شماره واحد و نام مالک باشد. 

خامسی بیان کرد: برای این کار کافی است شهروندان شماره شناسایی ملک که در فیش عوارض نوسازی ملک و خدمات مدیریت پسماند درج شده است در سامانه وارد نمایند. از این شماره شناسایی ملک، علاوه‌بر استعلام مالیات‌های شهری می‌توان در استعلام طرح تفصیلی هم استفاده نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار