نشست حمایت از توسعه ورزش باستانی چوگو در فدراسیون

رییس انجمن ورزشی چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: قدمت و ریشه ورزش کهن چوگو به دوران ساسانیان باز می‌گردد و اسنادی دال بر اجرای این بازی در متون پیشاساسانی نیز موجود است.

طالب رجب پور در نشست مسئولان ورزش چوگو به همراه خلیلی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با مطرح نمودن این موضوع و با تأکید به پیشینه تاریخی ورزش چوگو، ادامه داد و گفت: بنابراین، همچنان درحال مذاکره با مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی هستیم و کارشناسان دو طرف درحال جمع آوری و تکمیل اسناد تاریخی این رشته ورزشی هستند و امیدواریم بتوانیم بزودی این رشته تاریخی و ایرانی راثبت ملی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رویداد‌های پیش بینی شده در سه ماهه پایانی سال۱۴۰۲خاطر نشان کرد: متأسفانه هیأت‌های استانی ورزش‌های همگانی آنگونه که انتظار می‌رود از رشته چوگو استقبال نمی‌کنند، اما سعی داریم با برگزاری برنامه‌ها ورویداد‌های دیگر استان‌های دیگر فعال در چوگو را پای کار بیاوریم.

رجب پور گفت: از همین رو در نظر داریم در وهله اول مسابقات چهارجانبه یا احتمالا چند جانبه چوگو در بخش بانوان را برگزار کنیم. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری چوگودر اولویت برنامه‌های مان قرار دارد.

در ادامه این نشست خلیلی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار کرد: مسئولان ورزش چوگو باید پیگیری ثبت ملی این ورزش را به سرانجام برسانند چرا که ثبت ملی چوگو هم نوع توجه ونگاه مسئولان را تغییر خواهد داد و ازسویی دیگر توسعه این ورزش درسطح کشور را تسهیل خواهد کرد.

وی افزود: بخش آموزش داوری و مربیگری چوگو در چندسال اخیر مغفول واقع شده و تعداد دوره‌های برگزار شده برای توسعه این ورزش درسطح کشور کم است؛ لذا باید یک تقویم عملیاتی ازسوی مسئولان انجمن تدوین شود تا مبادا این رشته دچار روزمرگی شود.

گفتنی است آقایان کریمی نایب رئیس، متقیان دبیر، مشهدی نایب رئیس امور بانوان، مهدوی سرپرست سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی، جباری رییس آکادمی و اموربین الملل، حسین زاده سرپرست روابط‌عمومی، عابدی پور کارشناس سازمان ورزش‌های تفریحی ورقابتی فدراسیون ورزش‌های همگانی و پولاد خسروی نایب رئیس، احمدکوهستانی دبیر و یوسف فتحی مشاور امور ایثارگران انجمن ورزشی چوگو ضمن حضور در جلسه، پیشنهاد‌ها و نظرات خود را درخصوص حمایت از توسعه ورزش چوگو مطرح کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار