برگزاری دوره مربیگری درجه سه اسب سواری در قزوین

سرپرست هیات سوارکاری قزوین گفت: یک دوره مربیگری درجه سه اسب سواری در استان با حضور ۳۲ متقاضی مربیگری برگزار شد.

بهزاد درویشی سرپرست هیات سوارکاری قزوین گفت: کلاس‌های مربیگری در ۲ دوره عملی و در مدت ۲ روز برگزار شد که مرحله نخست آن ۲ هفته پیش با تدریس فرامرز باب الحوائج و دوره پایانی آن نیز توسط حسین فکری به انجام رسید.

درویشی با اشاره به حضور ۳۲ متقاضی مربیگری در این دوره از کلاس ها، افزود: ۳۰ مجموعه کوچک و بزرگ سوارکاری در سطح استان قزوین وجود دارد که ۱۸ مجموعه آن آموزشی و مابقی نیز پرورشی هستند.

  سرپرست هیات سوارکاری قزوین گفت: پیش از برگزاری این دوره مربیگری، برای افرادی که طی یک سال گذشته پنج کارگاه مربیگری را گذرانده بودند آزمون ورودی تعیین شد تا در صورت قبولی در آن بتوانند در این دوره از کلاس مربیگری حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۱۴ مجموعه آموزش سوارکاری در استان قزوین دارای مجوز هستند،افزود: مجوز مجموعه‌های آموزشی و پرورشی را به ترتیب اداره کل ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی صادر می‌کنند.

سرپرست هیات سوارکاری استان قزوین با اشاره به اینکه چهار باشگاه در استان توانایی میزبانی از مسابقات ورزشی را دارند، تاکید کرد: از ۳۰ مجموعه فعال سوارکاری استان، تاکستان دارای چهار باشگاه، بویین زهرا سه باشگاه، البرز ۲ باشگاه، آبیک و آوج نیز هر کدام دارای یک مجموعه سوارکاری هستند.

استان قزوین دارای ۷۳۰ سوارکار بیمه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.