۶۵ دستگاه دولتی اخطار گاز دریافت کردند

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به آغاز پایش مصرف گاز در ادارات و موسسات دولتی گفت : ۶۵ دستگاه دولتی طی روز‌های گذشته به دلیل مصرف بی‌رویه از سوی این شرکت اخطار دریافت کردند.

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پایش مستمر مصرف گاز ادارات دولتی استان در راستای مدیریت و کنترل مصرف گاز طبیعی انجام می‌گیرد، گفت : طرح نهادینه سازی مصرف بهینه گاز طبیعی در تمام دستگاه‌های دولتی سطح استان از طریق پایش مستمر ساختمان‌های اداری، از ابتدای آذرماه آغاز شده و به صورت روزانه هم تداوم دارد.

وی افزود: از ابتدای شروع فرایند پایش تا به امروز یک هزار و ۹۰ مورد پایش دمای ادارات، سازمان‌ها و مکان‌های عمومی در سطح استان کرمانشاه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اضافه کرد: در جریان پایش‌های انجام شده به ۶۵ اداره و سازمان به علت رعایت نکردن اصول مصرف بهینه و بالا بودن دمای محیط، اخطار داده شد.

حسینی با بیان اینکه ۱۳ اداره و نهاد از انجام پایش دما ممانعت به عمل آورده اند، اعلام کرد: تاکنون گاز هیچ مکانی قطع نشده است، اما در صورت بی توجهی به هشدارها، حتما گاز نهاد یا سازمان خاطی قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از دستگاه گرماتاب به علت مصرف بالای گاز غیرمجاز است، گفت: در جریان پایش‌های به عمل آمده، ۱۰ عدد گرماتاب، از مکان‌های مختلف جمع آوری شده است.

حسینی یادآور شد: براساس بخشنامه ابلاغی، تمام مشترکان دولتی موظفند ضمن رعایت دمای حداکثر ۱۸ درجه سانتی گراد در فضا‌های داخلی و همچنین راهرو‌ها و فضا‌های عمومی سرپوشیده، نسبت به روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموشی آن‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل اقدام کنند.

وی ادامه داد: استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی A و B، انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (براساس ماده ۱۷ قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیرات دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز نسبت به کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف گاز طبیعی نسبت به دوره مشابه سال گذشته اقدام کنند.

حسینی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح، صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز در ادارات دولتی و استمرار خدمات رسانی به تمام مشترکان است، افزود: امیدواریم با توجه به همکاری و همراهی مدیران دستگاه‌ها و ادارات دولتی سطح استان به این امر مهم دست یابیم .

برچسب ها: اداره گاز ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.