سندرز: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

سناتور دموکرات آمریکایی خواستار توقف کمک نظامی واشنگتن به تل‌آویو شد.

ادامه کشتار غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی که اکنون به مرز ۱۹ هزار تن  در نوار غزه شده است، باعث بلند شدن صدای سیاستمداران در آمریکا و نزدیکترین متحد تل‌آویو شده است. 

به گزارش الجزیره، برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی امروز (چهارشنبه) با ارسال یک نامه به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار توقف کمک‌های نظامی به اسرائیل به دلیل جنگ غزه شد. 

در این نامه با اشاره به آمار بالای شمار تلفات غیرنظامیان آمده است: علاوه بر تلفات بالا، ما شاهد آوارگی گسترده مردم هستیم. این جنگ نه فقط یک فاجعه انسانی، بلکه یک جنایت گسترده است. 

سندرز در این نامه خاطر نشان کرده است: این جنایات با بمب‌ها و تسلیحاتی که آمریکا تولید و به اسرائیل عرضه کرده و با پول مالیات دهندگان آمریکایی تهیه شده است انجام می‌شود. ما در این کشتار شریک جرم هستیم. 

سناتور دموکرات ایالت ورمونت از بایدن خواست از طرح ۱۰ میلیارد دلاری خود برای کمک نظامی به اسرائیل عقب نشینی کرده و تاکید دارد: این پول به دولت نتانیاهو اجازه خواهد داد به حملات گسترده و بمباران بی محابای غزه ادامه دهد. 

وی در پایان از دولت بایدن خواست از تلاش سازمان ملل به منظور ایجاد یک آتش بس انسانی فوری در غزه حمایت کند. 

باربرا لی، یکی دیگر از قانونگذاران آمریکایی نیز امروز با اشاره به جنگ خونین غزه اعلام کرد ما باید به این حمام خون پایان بخشیم. جان‌های بسیاری به تصمیم ما بستگی دارد. من خواستار آتش بس فوری در غزه هستم. اکثریت کشور‌های عضو سازمان ملل با اکثریت مردم آمریکا هم عقیده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
خیانتکاران و جنایتکاران به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون همه جانبه از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۰۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
ارتش اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت سازمان های بین المللی از خط قرمز عبور کرده‌ است.
که ارتش اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از خط قرمز در نوار غزه عبور کرده‌ است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۲۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها جنایتکار سکوت اختیار کرده اند.
تعداد شهدای غزه به ۱۸۶۰۸ نفر رسید/ شمار شهدای فلسطینی به ۱۸۶۰۸ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مجروحان به ۵۰۵۹۴ نفر رسیده است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت ختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۱۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
دولت آمریکا شریک جرم اسرائیل است.
ارتش آمریکا شریک جرم اسرائیل است.
کشورهای اروپایی شریک جرم اسرائیل هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
گفته می‌شود ناو هواپیمابر آمریکا برای تغییر معادله به منطقه آمده است. شکی نیست که آنها برای فتنه‌انگیزی و تأمین نیازمندی‌های‌شان به این منطقه آمده‌اند اما جبهه مقاومت امروز به قدرتی رسیده که با اضلاع خود به زودی آنها را از منطقه بیرون می‌راند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
قدرت پاسخگویی مقاومت یمن به کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ به جایی رسیده که ثبات اقتصادی این رژیم جعلی را به خطر انداخته است. به‌طوری‌که تامیر هیمن رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم اشغالگر گفته تهدید یمن نه تنها مشکلی برای امنیت داخلی اسرائیل است بلکه یک تهدید بسیار جدی در سطح استراتژیک برای آزادی دریانوردی اسرائیل محسوب می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از محله‌ها در شمال نوار غزه در اثر بمباران‌های وحشیانه اسرائیل تا ۷۰ درصد به طور کامل ویران شده‌اند. کار به جایی رسیده است که حتی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در سخنان خود گفته ویرانی که نوار غزه طی حملات و بمباران‌های اسرائیل با آن مواجه شده، بیش از ویرانی است که شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم با آن روبه‌رو شده بودند. این یعنی این که نوار غزه با وسعت 360 کیلومتر مربع توانسته بار یک جنگ جهانی چندساله را به تنهائی در این 60 روز به دوش بکشد و تسلیم نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
۰۰:۳۳۲۲ آذر ۱۴۰۲
عصبانیت و ناراحتی شدید امروز اسرائیلی‌ها بعد از جنگ دو ماهه از این است که با حدود ۴۰ هزار سرباز جنگی به شمال غزه حمله و این منطقه کوچک را با یکی از شدیدترین بمباران‌های تاریخ ویران کرده است ولی حماس همچنان پا برجاست و جالب‌تر از همه اینکه با آن همه کشتار بی‌پناهان غزه‌ای، در نظرسنجی ۱۴ نوامبر از فلسطینیان در غزه و کرانه باختری که توسط مؤسسه جهان عرب برای تحقیق و توسعه انجام شد، ۷۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که دیدگاه مثبتی در مورد حماس دارند.


۰۰:۳۲۲۲ آذر ۱۴۰۲
اگر چه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه توسط آمریکا برای چندمین بار وتو شد و بار دیگر دروغ بودن حقوق بشر آمریکایی را آشکار کرد ولی در این مورد توجه به دو نکته حائز اهمیت است. یکی این که جبهه مقاومت و مشخصاً حماس توانسته است تا یک اجماع بین‌المللی را برای ایجاد آتش‌بس و حمایت از حقوق غیر‌نظامیان ایجاد کند. دومین نکته این است که ایالات ‌متحده به دلیل حمایت کورکورانه خود از رژیم منحوس صهیونیستی که نفس‌های آخر خود را می‌کشد تبدیل به بازیگری منفعل در بحث‌های حقوق بین‌الملل شده است.
Iran (Islamic Republic of)
مقصر اصلی جنایات رژیم صهیونیستی آمریکاست
۰۸:۵۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
مقصر اصلی جنایات رژیم صهیونیستی آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۲۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و کانادا به همراه آمریکا از 15 مهرماه تاکنون همه جانبه از صهیونیست ها در غزه جنگ کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
اتحادیه اروپا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
اعتراف گالانت: قدردان حمایت نظامی و سیاسی آمریکا هستیم
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در سخنانی گفت که از حمایت سیاسی، دیپلماتیکی و نظامی آمریکا قدردانی می‌کند.
آخرین اخبار