فرمانده سپاه شهدا:

آموزه‌های دفاع مقدس باید برای نسل‌های آینده حفظ شود

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: آموزه‌های دفاع مقدس به عنوان یک تاریخ با عظمت و ماندگار باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی چهارشنبه شب در آیین پایانی جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور در ارومیه گفت: شهیدان ما الهام گرفته از فرهنگ کربلا و عاشورا در جبهه‌های دوران دفاع مقدس حاضر می‌شدند و امتداد این پیام نیز امروز به فلسطین و رزمندگان حماس رسیده است.

سردار محمد حسین رجبی افزود: انقلاب اسلامی ایران، موازنه قدرت را در منطقه و خاورمیانه تغییر داد و در جبهه استکبار تلاطم و به هم ریختگی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: هیچ کشوری نباید تاریخ خود را فراموش کند و نسل جوان و نوجوان فرهیخته و بصیر در این زمینه و در انتقال فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: باید یک کار فاخر فرهنگی پایدار در راستای تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلام در منطقه شمال غرب انجام شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: راویان سرزمین نور دست اندرکاران یک کار عظیم فرهنگی و با ارزش هستند که می‌خواهند مانع از فراموشی تاریخ شوند و این کار بسیار باارزشی است.

سردار رجبی گفت: دفاع مقدس ما یک تاریخ باعظمت، ماندگار، ریشه دار و اثرگذار بر اساس ارزش‌های دینی است و باید آموزه‌های آن برای نسل‌های مختلف حفظ شود.

وی اضافه کرد: رژیم بعث عراق به پشتیبانی دنیا، صرفا برای تصرف سرزمینی به ایران لشکرکشی انجام نداد، بلکه ضمیر و محتوای انقلاب اسلامی، استکبار را دچار تلاطم کرده و الهام بخش برای کشور‌های دنیا به شمار می‌رفت و این برای آن‌ها زجرآور و دردناک بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی  اظهارکرد: همه باید روایتگر تاریخ ایستادگی و مقاومت این مرز و بوم و ملت باشند چرا که دشمن می‌خواهد تاریخ را تحریف کرده و جای حق و باطل را عوض کند و لازم است در مقابل این هدف دشمنان، قیام کرد و مانع از تحریف تاریخ شد.

جشنواره رهاورد نور در خصوص استنباط دانش آموزان حاضر در اردو‌های راهیان نور اجرایی شد و به آثار برتر نیز جوایزی اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.