اجرای ۱۰ طرح بزرگ صنعتی در همدان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: بهره برداری از ۱۰ طرح بزرگ صنعتی در استان موجب تحول تولید و صنعت دیار هگمتانه می‌شود.

احمد شانیان گفت: این طرح‌ها در زمینه معدن، پتروشیمی، سیمان، شیشه، آلومینیوم، فولاد، دوربین‌های مداربسته و مانیتور، دارو و صنایع غذایی در شهرستان‌های مختلف استان همدان دست اجرا هستند.

او گفت: تلاش صنعت، معدن و تجارت و کارگروه‌های استانی مرتبط با تولید و مدیران ارشد استانی دولت در همدان کمک به تسریع در تکمیل و بهره برداری از این طرح هاست.

این مسئول همچنین با بیان اینکه پیشرفت این طرح‌های صنعتی از حدود ۲۰ تا ۹۰ درصد متغییر است، گفت: برخی از پروژه‌های صنعتی یاد شده در قالب طرح توسعه در دست اجرا قرار دارند و بعضی نیز طرح‌های جدید تولیدی هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان همچنین با بیان اینکه سرمایه گذاری مربوط به هر یک از طرح‌ها به طور میانگین بیش از سه هزار میلیارد ریال است، گفت: تنها در یک مورد از این طرح در زمینه شیشه خودرو که در شهرستان ملایر در دست اجرا قرار دارد، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌شود.

او با بیان اینکه برخی از طرح‌های صنعتی یاد شده مراحل پایانی اجرا را پشت سر می‌گذارند و امیدواریم بزودی مورد بهره برداری قرار بگیرند، گفت: یک طرح در زمینه تولید آلومنیوم در شهرستان رزن از جمله این طرح‌ها با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به شمار می‌رود که بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان همچنین در ادامه اظهار کرد: ۲ طرح توسعه تولیدی در زمینه دارو و مانیتور و دوربین‌های مداربسته نیز با پیشرفت نزدیک به ۹۰ درصدی به ترتیب در شهرستان‌های تویسرکان و کبودرآهنگ در دست اجرا قرار دارد که بزودی باید شاهد بهره برداری از آن‌ها باشیم.

شانیان همچنین از برنامه ریزی برای احیای طرح نیمه تمام صنعتی پتروشیمی ابن سینا با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی خبر داد و گفت: تکمیل این طرح بزرگ که از صنایع بالادستی به شمار می‌رود طی سه سال به سرانجام می‌رسد.

او با بیان اینکه هر یک از طرح‌ها می‌تواند بین ۵۰۰ تا ۲ هزار نیروی کار را به خود جذب کند، گفت: بهره برداری از این طرح ها، صنعت استان همدان را به شکوفایی بیشتر می‌رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.