مجله آمریکایی: کنگره آمریکا هدیه کریسمس برای پوتین آماده کرد

مجله نیویورکر گزارش داد که امتناع کنگره آمریکا از ارائه کمک بیشتر به اوکراین هدیه کریسمس به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است.

در مقاله مجله نیویورکر آمده است: رئیس جمهور آمریکا و همتای اوکراینی او در مورد خطرات امتناع کنگره از تصویب بسته کمکی به اوکراین هشدار دادند. بایدن گفت که اگر قانونگذاران تصویب بودجه اضافی برای اوکراین را به تعویق اندازند، بزرگترین هدیه کریسمس را به پوتین داده اند.

اما در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی به ایالات متحده، تغییر آشکاری در موضع غرب در قبال جنگ در اوکراین ایجاد شد.

در ادامه این مقاله آمده است: «این بار، بایدن در کنار زلنسکی که به وضوح خسته شده بود ایستاد، اما سخنان اطمینان‌بخشی ارائه نکرد. در عوض، او گفت: تا زمانی که بتوانیم، به تامین سلاح‌ها و تجهیزات حیاتی اوکراین ادامه خواهیم داد. 

به نوشته نیویورکر در حالی که زلنسکی به دنبال تامین تجهیزات نظامی خود از غرب است، استراتژی پوتین برای درگیری در اوکراین حتی زودتر از موعد مقرر در حال اجرا است.

پیش از این، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفته بود که کنگره در مورد توافقی که بین جمهوری خواهان و دموکرات‌های سنا در مورد اوکراین حاصل شده است، با عجله بحث نخواهد کرد.

دولت آمریکا تأیید می‌کند که اگر ایالات متحده ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کند، متحدان اروپایی هم در باره ارسال سلاح دچار تردید خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
اتفاقا پوتینم هدیه کریسمس براشون گذاشته
آخرین اخبار