بدبینی آمریکایی‌ها نسبت به دموکراسی در کشورشان

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند آمریکایی‌ها نسبت به دموکراسی در این کشور و آینده آن بدبین هستند.  

نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس نشان می‌دهد بیش از نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی‌ (۵۱ درصد) معتقدند دموکراسی در این کشور «به خوبی کار نمی‌کند» و ۱۹ درصد هم گفته‌اند دموکراسی آمریکایی به قدری «معیوب» شده که دیگر قابل ترمیم نیست. 

به گزارش دیلی میل، ۶۲ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی هم بر این باورند که دموکراسی در این کشور بسته به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ممکن است در خطر باشد. 

رای دهندگان طرفدار هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات معتقدند اگر نامزد طرف مقابل به ریاست جمهوری برسد دموکراسی به خطر خواهد افتاد. 

نتایج دقیق‌تر نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از کل پاسخ دهندگان معتقدند اگر ترامپ مجددا رئیس‌جمهور شود دموکراسی تضعیف خواهد شد. ۴۸ درصد نیز معتقدند اگر جو بایدن برای دور دوم به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود دموکراسی تضعیف خواهد شد. 

گفتنی است، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال آینده برگزار می‌شود. افراد زیادی تاکنون برای نامزدی اعلام آمادگی کرده‌اند، ولی پیش‌بینی می‌شود جو بایدن، رئیس جمهور کنونی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا رقبای اصلی انتخابات باشند. در همین حال گفته می‌شود حزب جمهوری‌خواه به دلیل پرونده‌های قضایی ترامپ و حزب دموکرات به دلیل سن بالای بایدن در کارزار انتخاباتی خود دچار چالش‌هایی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
یک سر بیان اینجا تا قشنگ مفهوم دموکراسی را بفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
ساعت خواب مگر در آمریکا غیر از نژاد پرستی که دیکتاتوری کامل میباشد چیز دیگری بوده که به آن بدبین شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
در عوض ما به دموکراسی و آینده کشورمان خیلی خوشبین و امیدواریم.
آخرین اخبار