کشف بیش از ۱۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق خارجی در اردبیل

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف و ضبط بیش از ۱۵۰ هزار نخ سیگار و ۶۰۰ پاکت تنباکو خارجی قاچاق به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در اردبیل خبر داد.

سرهنگ عادل منیر گفت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان، به‌دنبال دریافت گزارش مردمی منبی بر تردد یک دستگاه خودرو سواری پژو حامل سیگار قاچاق در محور سراب - اردبیل، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت گزارش دریافتی با هماهنگی قضایی اقدام به کنترل خودرو‌های عبوری و پوشش انتظامی در محور سراب - اردبیل کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل اظهار کرد: ماموران هنگام کنترل خودرو‌های عبوری خودرو پژو مورد استفاده قاچاقچیان را شناسایی و توقیف و در بازرسی از آن موفق شدند، ۱۵۰ هزار نخ سیگار خارجی و ۶۰۰ پاکت تنباکو خارجی قاچاق کشف و ضبط کنند.

سرهنگ منیر بیان کرد: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بیش از ۲ میلیارد ریال اعلام کردند.

او اضافه کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ منیر پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

او همچنین با اشاره به برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز، افزود: هموطنان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار