واکنش کنعانی به رای دادگاه سوئد علیه حمید نوری

ناصر کنعانی در واکنش به رای دادگاه سوئد درباره حمید نوری گفت: جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای برداشتن گام های متناسب محفوظ می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به رای دادگاه سوئد در موضوع آقای نوری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران رأی دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر درخصوص آقای حمید نوری شهروند ایرانی را از اساس غیرقابل قبول دانسته و به شدت آن را محکوم می‌کند. 

کنعانی تصریح کرد: جای تأسف است که دادگاه سوئد بدون توجه به موازین دادرسی عادلانه، به صدور چینین رأی مخربی مبادرت کرده است.

کنعانی گفت: متاسفانه دستگاه قضائی سوئد با قرار گرفتن در کنار گروهک‌های تروریستی که دهه هاست مشغول انجام شنیع‌ترین اعمال تروریستی و ضدبشری علیه مردم ایران، عراق و حتی اروپا هستند، اینگونه منافع دو ملت و روابط قدیمی، تاریخی و ریشه دار دو کشور را در معرض خطر قرار داده اند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس وظایف ذاتی خویش در دفاع از حقوق شهروندان خود، از تمام ظرفیت‌ها و امکانات قانونی برای رهایی شهروند یادشده از چنگال بی عدالتی استفاده کرده و تا استیفای کامل حقوق شهروند خویش به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای برداشتن گام‌های متناسب محفوظ می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
درود بر دولت سوئد.
United Arab Emirates
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
قوه قضاییه هر کشوری مستقل است و شما حق ندارید در امور قوه قضاییه دیگر کشورها دخالت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
کشور سوئد کشور ی بادولتمردان تروریستی است
آخرین اخبار