امیر کویت سوگند یاد کرد

شیخ مشعل آل احمد امروز چهارشنبه در مجلس ملی کویت به عنوان امیر جدید این کشور سوگند یاد کرد.

شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح امروز چهارشنبه در مجلس ملی کویت به عنوان امیر این کشور سوگند یاد کرد و جانشین برادرش امیر فقید شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح شد.

شیخ مشعل در جلسه ویژه روز چهارشنبه مجلس شورای ملی بر اساس اصل ۶۰ قانون اساسی گفت:« به خداوند متعال سوگند یاد می‌کنم که به قانون اساسی و قوانین کشور احترام بگذارم و از آزادی‌ها، منافع و پول مردم دفاع کنم و از استقلال و تمامیت ارضی کشور پاسداری کنم.»

به گزارش روسیا الیوم، احمد عبدالعزیز السعدون، رئیس مجلس شورای ملی دعوت نامه‌ای را برای برگزاری نشست ویژه در روز چهارشنبه برای امیر شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح ارسال کرده بود تا بر اساس درخواست دولت و اصل (۶۰) قانون اساسی و بر اساس ماده (۷۲) آیین نامه داخلی در روز چهارشنبه سوگند یاد کند. 

شیخ مشعل آل احمد در سپتامبر ۱۹۴۰ در کویت به دنیا آمد و در خانواده حاکم بزرگ شد و هفتمین پسر حاکم کویت احمد الجابر الصباح (دهمین شاهزاده کویت) است. 

او تحصیلات خود را در مدرسه معمولی المبارکیه در کویت گذراند، سپس برای تحصیل در علوم پلیس به انگلیس رفت. شیخ مشعل در یک کالج پلیس در انگلیس تحصیل کرد و در سال ۱۹۶۰ فارغ التحصیل شد. او به وزارت کشور پیوست و درجات را طی کرد تا اینکه در آن زمان رئیس تحقیقات عمومی شد و در سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۰ به درجه سرهنگی رسید.

وی در ۱۳ آوریل ۲۰۰۴ توسط شیخ جابر الاحمد الجابر الصباح که از او به عنوان یکی از مهمترین مردان امنیتی کویت یاد می‌شود، به عنوان معاون گارد ملی با درجه وزیر منصوب شد. او به خدمت در وزارت کشور کویت ادامه داد تا اینکه در ۸ اکتبر ۲۰۲۰ با توصیه برادرش امیر مرحوم شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح عنوان ولیعهدی را بر عهده گرفت.

کابینه کویت استعفا کرد

«احمد نواف الاحمد الصباح» نخست وزیر کویت امروز (چهارشنبه، ۲۰ دسامبر)، استعفای کابینه‌اش را تقدیم «مشعل الاحمد الصباح» امیر جدید کویت کرد که صبح امروز در مجلس امت (پارلمان) برای تصدی این پست، سوگند قانون اساسی یاد کرد.

برچسب ها: امیر کویت ، کویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۵:۳۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
به جای برادرش امیر شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
جانشین برادرش شد ؟
آخرین اخبار