آزادی ۵ هزار و ۶۰۵ زندانی غیرعمد از ابتدای سال تا کنون

به همت خیران از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۵ هزار و ۶۰۵ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت جرائم غیرعمد به همت ستاد مردمی دیه از بند رهایی یافته‌اند.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور دراصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۶ زن و ۵ هزارو ۳۴۹ مرد که بابت ارتکاب جرائم غیرعمد و متحمل شدن به پرداخت خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع تصادفات رانندگی یا سوانح کارگاهی با رقم بدهی بالغ بر ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان روانه زندان‌ها شده‌بودند، از بند آزاد شدند.


سید اسدالله جولایی افزود: بعد از استان فعال اصفهان در آزادی ۱۵ زندانی زن و ۵۳۲ محکوم مالی مرد با رقم بدهی نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان نمایندگی ستاد دیه در استان‌های آذربایجان غربی و تهران قرار دارند که به ترتیب هر کدام در این مدت زمینه آزادی ۴۷۰ و ۳۳۸ زندانی غیرعمد را فراهم کرده‌اند.


وی گفت: از اشخاص حقیقی و حقوقی تقاضا می‌شود در حمایت از جمعیت ۱۰ هزار و ۶۴۳ نفره‌ای که هم‌اکنون نه با ارتکاب اعمال مجرمانه بلکه با ناتوانی در ادای دین و محکومیت‌های مالی رهسپار زندان شده‌اند، همیار ستاد دیه باشند تا در قالب پویش‌هایی با عنوان «یلدای رهایی» و «زندان جای مادران نیست» که ویژه واپسین روز‌های پاییز راه‌اندازی‌شده شاهد آزادی حداکثری جمعیت واجدین شرایط باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار