ثبت نام اولیه ۵۰ هزار نفر برای عمره

سازمان حج و زیارت از افزایش اولویت‌های عمره به اولویت یک تا ۶۰۰ برای ثبت‌نام در کاروان‌ها خبر داد.

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به فرصت محدود باقی‌مانده تا آغاز اعزام عمره‌گزاران به سرزمین وحی و با توجه به تکمیل نشدن برخی گروه‌ها و کاروان‌ها، مقرر شد تمام اولویت‌های ثبت‌نامی عمره از یک تا ۶۰۰، به منظور تکمیل ظرفیت‌های کاروان‌های آغازین این سفر معنوی، از پنجشنبه ۳۰ آذرماه مجاز به ثبت‌نام باشند.

معاون سازمان حج و زیارت گفت: بدیهی است اولویت ثبت‌نام قطعی با کسانی است که زودتر نسبت به تکمیل اطلاعات، انتخاب کاروان و قطعی کردن ثبت‌نام (واریز وجه) اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این اولویت‌ها فقط تا تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره در هر استان، مهلت ثبت‌نام دارند، گفت: از میان اولویت‌های فراخوانده‌شده تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند، که نیاز است برای قطعی شدن ثبت‌نام، کاروان مورد نظر را انتخاب و وجه عمره را کامل پرداخت کنند.

گفتنی است، سازمان حج و زیارت برای اعزام ۷۰ هزار نفر تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی کرده است.

درحال حاضر حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت عمره هستند که اولویت ودیعه‌گذاران عمره در سال ۱۳۹۰، که آن زمان تعدادشان به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسید، با قرعه‌کشی از یک تا ۶۰۰ تعیین شده بود.

بنابر آخرین اعلام سازمان حج و زیارت، قرار است اعزام عمره از ۱۳ دی‌ماه آغاز شود و تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ ادامه داشته باشد. سازمان حج و زیارت هنوز درباره عمره رمضان و شوال، که پیش‌تر قول پیگیری آن را داده بود، جزئیاتی را اعلام نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار