هفتمین نشست کشور‌های عضو مجمع تمدن‌های کهن برگزار شد

هفتمین نشست کشور‌های عضو مجمع تمدن‌های کهن، امروز ۳۰ آذر به ریاست کشورمان در تهران برگزار شد.

هفتمین نشست کشور‌های عضو مجمع تمدن‌های کهن، روز پنج شنبه ۳۰ آذر با حضور امیرعبداللهیان و به ریاست کشورمان در تهران برگزار شد.

در این نشست، مقامات و نمایندگان ۱۰ کشور عضو مجمع تمدن‌های کهن حضور داشتند. 

 امیرعبداللهیان در سخنان خود در این نشست، با تاکید بر اینکه ابتکار ایجاد مجمع تمدن‌های کهن اقدامی برای ایجاد جهانی فرهنگی‌تر و صلح آمیزتر بوده، همکاری بین تمدنی را یک عنصر قدرت نرم کشور‌های عضو برشمرد که می‌توان از آن برای معرفی گفتمانی جدید در عرصه جهانی و کمک به حل معضلات مشترک بشری استفاده نمود. 

وزیر امور خارجه یکی از ماموریت‌های تمدن‌های کهن را مقابله با گفتمان برتری جویی، استیلا، انحصارگرایی و نژادپرستی برشمرد و تاکید نمود جهان امروز همچنان از آثار گفتمان سلطه طلبی و خشونت، استفاده ابزاری از اصول و هنجار‌های بین المللی و استاندارد‌های دوگانه رنج می‌برد.

 امیرعبداللهیان در ادامه، وضعیت غم انگیز در غزه را توصیف نمود و با اشاره به تاریخ بیش از ۷ دهه اشغالگری که یک تاریخ زنده و همچنان در جریان است و جنایات رژیم جعلی اسراییل، سکوت تایید آمیز برخی مدعیان جهان قاعده‌-محور و مدعی حقوق بشر را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.

او اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم غزه و آواره کردن آن‌ها و اقدامات رژیم اسرائیل در محو آثار فرهنگی و تمدنی اسلامی در قدس شریف و غزه را محکوم کرد و تاکید نمود انتظار می‌رود کشور‌های دارای تمدن کهن ضمن محکوم کردن این جنایات، از تمام ظرفیت‌های خود برای توقف این وضعیت و محاکمه جنایتکاران جنگی در یک دادگاه بین المللی استفاده نمایند. 

وزیر امور خارجه در ادامه، با محکوم کردن توهین به کتب آسمانی و قرآن کریم، تاکید کرد انتظار می‌رود دولت‌های مسئول با جرم انگاری و پیگرد عاملان این اقدامات، نقش خود را در حفظ تعامل و تفاهم تمدنی، فرهنگی و دینی میان ملت‌ها ایفا نمایند. 

مجمع تمدن‌های کهن مرکب از ده کشور جمهوری اسلامی ایران، ارمنستان، ایتالیا، بولیوی، پرو، چین، عراق، مصر، مکزیک و یونان، از سال ۲۰۱۷ تشکیل شده و جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳ ریاست دوره‌ای و میزبانی این مجمع را بر عهده داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۱ دی ۱۴۰۲
تمدن آمریکام بزودی مثل تمدن اینکاها به تمدن‌های کهن می‌پیونده
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۲
آمریکا، انگلیس و کانادا باید در مورد جنایات صهیونیست‌ها پاسخگو باشند
دولت‌های آمریکا، انگلیس و کانادا با توجه به حمایت علنی از جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه باید پاسخگو باشند.
شمار شهدای فلسطینی به آستانه 21 هزار نفر رسید سوال اینجاست که پس چرا قطعنامه ضد اسرائیلی کانادا جنایتکار در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب نشده است.
سوال اینجاست که پس چرا دوستان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مانند روسیه و چین و غیره قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری کانادا سه‌شنبه شب به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل را وتو نمی کنند و وتو نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۱ دی ۱۴۰۲
عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نیروهای تروریست آمریکایی در عراق گران تمام می شود.

بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد.
آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم.
اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه پیشین آمریکا جنایتکار در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات، وخشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل بوده است.

دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند.
دوستان آمریکا حامی القاعده هستند.
دوستان آمریکا حامی داعش هستند.
دوستان آمریکا حامی تکفیری ها هستند.
دوستان آمریکا حامی گروه های تروریستی هستند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار از سال 2011 تاکنون انواع سلاح های مورد نیازی تروریست های داعش را در سوریه و عراق و غیره تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی ناتوان و عاجز از تروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
حضور آمریکا جنایتکار در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.

چرا دولت ناتوان و عاجز از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۳۲ ۰۱ دی ۱۴۰۲
در پاسخ به مدعیان حقوق بشر در سازمان های بین المللی آمریکا، کشورهای اروپایی
در پاسخ به سران سوئد و دادگاه سوئد
مردم ایران خواستار غرامت 95 میلیارد دلاری از آمریکا شد در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.

دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
آخرین اخبار