حیرت فرماندهان صهیونیست از آرایش جنگی رزمندگان مقاومت در خان‌یونس

فرماندهان ارتش اسرائیل از دشوار بودن جنگ در غزه و ساختار منظم و مستحکم مقاومت فلسطین مبهوت مانده و هر لحظه در خان‌یونس با غافلگیری روبرو می‌شوند.

یک رسانه صهیونیستی اذعان کرد که فرماندهان ارتش رژیم اسرائیل از دشوار بودن جنگ در غزه و ساختار منظم و مستحکم مقاومت فلسطین مات و مبهوت مانده و هر لحظه با غافلگیری جدید روبرو می‌شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از یدیعوت آحارونوت، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از سازماندهی و برنامه ریزی نظامی گردان‌های شهید عزالدین القسام در خان‌یونس شوکه شده‌اند.

این رسانه صهیونیستی به نقل از «دان گولدووسن» فرمانده لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل آورده است: این یک آرایش جنگی کامل و منظم است که در ورای آن تفکر نظامی عالی قرار دارد. سنگر‌ها با تونل‌ها مرتبط هستند. ابزار‌های جنگی مستحکم در روی زمین قرار دارد و نقاط دیده بانی و تیراندازی وجود دارد. تک تیراندازان در مناطق مرتفع قرار دارند.

این رسانه با اشاره به حیرت کارشناسان خبره نظامی از آرایش جنگی که حماس طی سال‌ها ایجاد کرده نوشت: حماس همچنان توان پرتاب سلاح‌های مرگبار از پهپاد‌های خود را دارد. این در حالی است که در هفته جاری، القسام یک موشک ضدزره با برد بلند از نوع کورنت به سمت خودروی هامر ارتش در شمال غزه شلیک کرد که سبب کشته شدن نظامیان شد. برآورد ارتش، انهدام ده‌ها موشک کورنت فعال در شعاع ۵ کیلومتری بود.

یدیعوت آحارونوت ادامه داد: در حادثه دیگری نظامیان به دلیل انفجار‌های کرکننده در چند متری آنها، زمانی که یک پرتابگر بزرگ مخفی شده، شروع به شلیک موشک به سمت تل آویو کرد، وحشت کردند، این پرتابگر از راه دور فعال شد.

این منبع اذعان کرد: با وجود اینکه لشکر ۹۸ از زمان کافی برای انجام ماموریت در خان‌یونس خبر داده بود، اما هم اکنون اذعان دارد که توان رسیدن به همه تونل‌ها یا رزمندگان القسام یا حتی سکو‌های موشکی را نخواهد داشت.

یدیعوت آحارونوت در ادامه به نقل از گولدووس افزود: ما با ساختار زیرزمینی روبرو هستیم که بسیار پیشرفته و دارای سنگر‌های جنگی و پناهگاه‌های مستحکم است. لشکر یاد شده در عملیات طوفان الاقصی ۷۰ کشته داده که بیست کشته مربوط به حمله زمینی به غزه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۳۹ ۰۲ دی ۱۴۰۲
آرایش کردن درست نیست گناه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۲ دی ۱۴۰۲
لعنت بر صهیونییتها که خود را برتر جهان می دانند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۲ دی ۱۴۰۲
ان شاء الله بعد از شوکه، سکته قلبی و مغزی کنید و بمیرید
آخرین اخبار