۳ هزار و ۱۵۶ نفر آسیب دیده اجتماعی در خراسان جنوبی صاحب مهارت شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۳ هزار و ۱۵۶ نفر از افراد آسیب دیده اجتماعی استان صاحب مهارت شدند.

 کامرانی‌فرد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان با اجرای بیش از ۴۳۱ هزار نفر ساعت آموزش ۳ هزار و ۱۵۶ نفر از افراد آسیب دیده اجتماعی استان صاحب مهارت شدند.

او افزود: این افراد شامل ۲۷۳ نفر خانواده‌های معتادین بهبود یافته، ۱۴۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۳۰۴ نفر زنان سرپرست خانوار، ۷۲۳ نفر معتادین بهبود یافته، ۳۹۲ نفر ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی و یک هزار و ۲۹۸ نفر زندانیان ندامتگاه‌های استان است.

کامرانی فرد از مهارت آموزی ۲۱ کودک کار در این بازه زمانی خبر داد و اظهار کرد: ما سعی داریم در توسعه مهارت آموزی در استان با توجه به تاثیر بالایی مهارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی افراد آسیب دیده اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال در سه حوزه آزمون‌های آنلاین، آزمون‌های هماهنگ و آزمون‌های صنعت ساختمان و تفاهم نامه بیش از ۲۵ هزار و ۲۴۲ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۹۲ نفر موفق به کسب نمره قبولی و دریافت گواهینامه مهارت شدند.

او با اشاره به اینکه همچنین  از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۳ نفر زن و ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر مرد بوده‌اندادامه داد: در این بازه زمانی بیشترین آزمون‌های برگزار شده با رقم ۱۶ هزار و ۳۷۴ نفر مربوط به آزمون‌های آنلاین بوده که به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود.

کامرانی فرد به اهمیت و ویژگی‌های گواهینامه‌های مهارت اشاره کرد و گفت: هم اکنون شرایط تایید صلاحیت حرفه‌ی برای اقشار مختلف در استان وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال در مناطق روستایی، عشایری و مناطق مرزی استان یک هزار و ۴۲۴ نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کردند که از این تعداد ۸۶۷ نفر در مناطق روستایی، ۳۶۸ نفر در مناطق عشایری و ۱۸۹ نفر در مناطق مرزی شرکت کردند.

او ادامه داد: این افراد در این مدت ۳۲۶ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت آموزش را طی کردند و با توجه به اهمیت مهارت آموزی در توسعه روستا‌ها نیاز سنجی در روستا‌های استان انجام و بر اساس آن دوره‌ها اجرا می‌گردد.

کامرانی‌فرد به برگزاری اردو‌های جهادی در روستا‌های استان اشاره کرد و افزود: به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی در سطح استان اردو‌های جهادی ارائه خدمات فنی و مهندسی رایگان به روستائیان انجام می‌پذیرد. از ابتدای امسال در همین راستا بیش از ۱۷ اردوی جهادی از سوی این اداره کل با ارائه یک هزار و ۴۴۵ نفر خدمت اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی از مهارت آموزی ۳۳ هزار و ۳۶۷ نفر در ۹ ماهه سال جاری در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد استان خبر داد و گفت: با اجرای ۴ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۵۸۵ ساعت آمورش در سطح استان ۱۷ هزار و ۱۹۰ زن و ۱۶ هزار و ۱۷۷ نفر مرد در دوره‌های مهارت آموزی شرگت کردند.

او تصریح کرد: در این بازه زمانی ۴ هزار و ۸۵۷ دوره آموزشی اجرا شده که در آن بیش از ۷۰۰ دوره آموزشی متنوع برگزار شده است و در بین ۱۹ گروه هدف مهارت آموزی دانش آموزان با ۸ هزار و ۹۸۵ نفر و سربازان وظیفه با ۳ هزار و ۷۷۹ نفر بیشترین آمار را به نام خود ثبت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.