رئیس میراث فرهنگی چین:

برقراری پرواز مستقیم چین و شیراز زمینه ساز توسعه گردشگری است

رئیس اداره میراث فرهنگی کشور چین از پیشنهاد برقراری پرواز مستقیم بین چین و شیراز استقبال کرد و گفت: تحقق آن زمینه ساز توسعه گردشگری طرفین است.

لی چون،  در دیدار با معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در شیراز با یاد اوری خواهر خواندگی شیراز با چند شهر چین، پیشنهاد کرد: تفاهم نامه خواهرخواندگی استان فارس با چند استان ان کشور نیز در جهت توسعه گردشگری منعقد شود.

وی گفت: در زمینه گسترش صادرات صنایع دستی نیز آماده همکاری با استان فارس هستیم و همچنین از پیشنهاد خوب برگزاری هفته فرهنگی نیز استقبال می کنیم.

وی نظارت و سنجش آثار تاریخی و میراث فرهنگی از طریق فناوری ماهواره‌ای را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک با استان فارس برشمرد و گفت: چین در سال‌های اخیر توانسته با استفاده از سنجش ماهواره‌ای بسیاری از آثار تاریخی را که در مناطق دور از دسترس قرار دارند، با کیفیت و تفکیک بالا نظارت و محافظت کند.
لی چون افزود: از همکاری مشترک با استان فارس در حوزه معادن از جمله سنگ‌های تزئینی که در صنعت جواهرسازی کاربرد دارند و سنگ‌های ساختمانی و نیز انعقاد قرارداد با شرکت‌های ملی چین که در این حوزه فعالیت دارند، استقبال می‌کنیم.

ایجاد دفتر مشترک صادرات صنایع دستی به کل دنیا

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس هم گفت: با توجه به پیشرفت های خوب کشور چین در حوزه صنایع دستی و سابقه تاریخی استان فارس در این زمینه، می توانیم یک دفتر مشترک برای صادرات صنایع دستی دو کشور به کل جهان داشته باشیم.

محمد فرخ زاده افزود: فارس با سه هزار و ۱۰۰ اثر ثبت شده تاریخی و بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی رتبه نخست کشور را در اختیار دارد و در حوزه صنایع دستی و گردشگری دو طرف می توانند مراودات خوبی داشته باشند.

وی، با اشاره به ورود گردشگران کشور چین به شیراز ادامه داد: این رفت و آمد توریست‌ها به شیراز نشان می دهد که ظرفیت های خوبی در شیراز وجود دارد که امیدوایم بتوانیم با برقراری یک خط مستقیم پروازی از یکی از شهرهای کشور چین به شیراز این روند را گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به مذاکراتی با برخی شرکت های گردشگری کشور چین داشته‌ایم، پیشنهاد می شود چند تفاهم نامه در این زمینه منعقد شود و به دنبال آن ما نیز مرکزیت توزیع تورهای گردشگری را در استان فارس بر عهده بگیریم.

قائم‌ مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس اداره میراث فرهنگی کشور چین دیروز جمعه در رأس هیاتی ۱۱ نفره از مقامات و مدیران میراث فرهنگی کشور چین در قالب سفری ۲ روزه به شیراز سفر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار