سه هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان کوثر زیر کشت آبی می‌رود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سه هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان کوثر زیر کشت آبی می‌رود.

علی حیدری اناری گفت: عمده عملیات اجرایی شبکه آبیاری گیوی مربوط به حفاری ۲ تونل به طول ۱.۵ کیلومتر است که عملیات حفاری تونل اول پارسال به اتمام رسید و حفاری تونل دوم هم در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: به منظور تسریع در انجام کار، عملیات حفاری تونل دوم از ۲ مسیر ورودی و خروجی اجرا می‌شود که تاکنون ۲۰۵ متر پیشروی داشته و مابقی هم به زودی به اتمام خواهد رسید.

او با تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای جدید و راهکارهای علمی در تکمیل نواقص سد و شبکه گیوی گفت: با رفع نواقص موجود و تکمیل طرح شاهد رونق تولید و اشتغال و همچنین تامین آب کشاورزی به میزان سه هزار هکتار در شهرستان کوثر خواهیم بود.

حیدری اناری میزان اعتبار هزینه شده برای شبکه گیوی را ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای اجرای سامانه انتقال آب شبکه گیوی تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن هم ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

او همچنین با اشاره به اختصاص اعتبار از محل ماده ۵۶ به شبکه گیوی گفت: در دولت سیزدهم یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۵۶ به اجرای سامانه انتقال شبکه گیوی اختصاص یافت که منجر به پیشرفت قابل توجه طرح شده و نیاز است برای تکمیل به موقع این طرح، منابع مورد نیاز از محل‌های مختلف اختصاص داده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه تکمیل سد گیوی، سامانه انتقال آب شبکه گیوی و اجرای شبکه آبیاری و زهکشی را سه بخش مهم این طرح بزرگ عمرانی ذکر کرد و گفت: عملیات اجرایی سد گیوی در سال ۹۶ به اتمام رسید و کارهای باقی مانده آن مربوط به خرید و تملک اراضی بوده است که در یک سال اخیر بیش از ۸۰ درصد محدوده مخزن آزادسازی شده و در سال ۱۴۰۱ هم عملیات آبگیری در این سد شروع شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.