رفع تصرف ۶ هزار متر مربع از اراضی بستر رودخانه آبیک علیا

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین از رفع تصرف ۶ هزار متر مربع از اراضی بستر رودخانه آبیک علیا در محدوده شهرستان آبیک در یک ماه گذشته خبر داد.

سینا جمشیدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: در یک ماه گذشته با تلاش کارشناسان فنی، حقوقی و اکیپ رفع تصرفات بستر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای قزوین و اداره منابع آب شهرستان آبیک پس از انجام کارشناسی‌های لازم با اخذ دستور قضایی مساحتی به میزان ۶ هزار مترمربع از بستر رودخانه آبیک علیا در محدوده شهرستان آبیک رفع تصرف شد.

جمشیدی افزود: تصرفات صورت گرفته شامل دیوارکشی، فنس کشی در بستر رودخانه آبیک علیا، واقع در محدوده شهرستان آبیک است و این اقدام تا رفع کلیه تصرفات این رودخانه با جدیت ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین اضافه کرد: از افرادی که در نزدیکی حریم و بستر رودخانه‌ها معامله ملکی انجام می‌دهند تقاضا داریم حتما پیش از انجام معامله استعلامات لازم را از امور منابع آب شهرستان مربوطه اخذ نمایند تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند.

وی افزود: به استناد ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر و حریم رودخانه‌ها در اختیار حکومت اسلامی است و هر گونه تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها علاوه بر نادیده گرفتن حق، موجبات خسارت جانی و مالی در هنگام بروز سیلاب می‌شود لذا این شرکت در جایگاه حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف در بستر رودخانه‌ها در چارچوب قوانین و مقررات بدون هیچ گونه اغماضی برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.