رئیس سازمان زندان‌های کشور:

به اجرای طرح های فرهنگی در زندان‌ها توجه ویژه می شود

محمدی گفت : بخش عمده‌ای از امتیاز‌های مربوط به استفاده زندانیان از شرایط آزادی مربوط به حضور آنها در فعالیت های فرهنگی آنها در زندان است.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان زندان‌ها ، اصلاح و تربیت زندانیان است گفت: حضور در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی یکی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان برای اصلاح و تربیت زندانیان است.

وی افزود: بسیاری از زندانیانی که در زندان‌ها با قرآن مأنوس می‌شوند، پیش از آن هیچ انسی با قرآن کریم نداشتند و این تأثیر اقدامات فرهنگی در زندان بوده است .

محمدی همچنین حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال را از دیگر اقدامات سازمان زندان‌ها برای اصلاح و تربیت زندانیان برشمرد و گفت: در این راستا علاوه بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه گواهی آن به زندانیان، اسناد اشتغال پایدار برای آنان نیز با عنوان برنامه محوری مد نظر قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در زندان‌ها بر لزوم توجه به زندانیان پس از آزادی آنان تأکید کرد و افزود: باید در سطح کلان برنامه‌ریزی شود تا آمار بازگشت زندانیان به زندان‌ها بیش از گذشته کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.