نشت گاز در اصفهان حادثه ساز شد

در انفجار واحد طلاسازی در خیابان هاتف اصفهان ۲۵ واحد تجاری خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نشت گاز از کپسول گاز پیک نیک در یک واحد طلاسازی در پاساژ قائلی واقع در خیابان هاتف کوچه مشیر اصفهان موجب انفجارشد.


منصور شیشه فروش افزود: این انفجار بدون ایجاد شعله بود و باعث خسارت در ۲۵ واحد تجاری شد.


وی با بیان اینکه بلافاصله تیم‌های آتش نشانی شهرداری اصفهان و اورژانس به محل حادثه اعزام شدنداضافه کرد: در این حادثه یک نفر مجروح و به مرکز درمانی اعزام شد.


به گفته شیشه فروش:وجود کارگاه‌های پرخطر از جمله طلا سازی، ریخته گری، رنگ کاری و انبار مواد اشتعال زا و نیز ایمن نبودن شبکه‌های برق و نگهداری کپسول‌های گاز و مواد شیمیایی همواره باعث ایجاد مخاطره در محدوده‌های تجاری به ویژه محور بازار می‌شود.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به تراکم وجود واحد‌های صنفی لازم است تمامی صنوف نسبت به رعایت الزامات ایمنی در نگهداری، انتقال و مصرف کالا‌ها و مواد اقدام و سازمان آتش نشانی و اتاق اصناف استان در راستای ارائه آموزش‌های مستمر ایمنی و الزام به داشتن تجهیزات اعلام و اطفای حریق توجه داشته باشند.


وی با بیان اینکه طرح جامع ایمنی بازار اصفهان با بیش از ۸ کیلومتر طول و وجود بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی در محدوده میدان امام و بازار در دست تدوین است، گفت: به واحد‌های صنفی و پاساژ‌ها تاکید شده ضمن بیمه کردن اموال منقول و غیر منقول در برابر حوادث و حریق نسبت به رفع نواقص ایمنی شناسایی شده در واحد تجاری اقدام کنند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری بیان کرد:شهرداری اصفهان نیز برای تسهیل تردد خودرو‌های امدادی آمبولانس و اطفای حریق در محور بازار مجموعه میدان امام خمینی، میدان امام علی، محور چهارباغ، خیابان‌های حافظ، سپاه و آمادگاه با اجرای طرح‌های ترافیکی و رفع گلوگاه‌ها اقدام و نسبت به استقرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در محور بازار برای تسریع در انجام عملیات امدادی با نصب شیر‌های هیدرانت و جعبه‌های آتش نشانی در بازار تاریخی اصفهان اقدام کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.