در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید:

چرا روس‌ها به دنبال باج دادن به اماراتی‌ها هستند؟

بیانیه مراکش با طرح ادعا‌های تکراری امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی همراه بود و امضای چنین بیانیه‌ای از سوی روسیه با انتقاد‌های زیادی در ایران مواجه شد.

مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه، به‌منظور گسترش همکاری‌های فی‌مابین، در مراکش گردهم آمدند. بیانیه پایانی این نشست، اما با طرح ادعا‌های تکراری امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی همراه بود و امضای چنین بیانیه‌ای از سوی روسیه، با انتقاد‌های گسترده‌ای در ایران مواجه شد.

اگرچه این بیانیه دارای بند‌های متعددی است، اما تاکید بر «استفاده از راه‌حل‌ها و ابتکارات صلح‌آمیز برای حل مناقشه مالکیت جزایر سه‌گانه»، تکرار موضع غیردوستانه‌ای بود که طی ماه‌های اخیر به‌صورت پررنگ‌تری ازسوی امارات درحال پیگیری است؛ موضوعی که بار‌ها با واکنش قاطع تهران مواجه شده و ایران تاکید کرده حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه «غیرقابل مذاکره» است.

در چنین شرایطی بیانیه پایانی نشست ۲۰ دسامبر علاوه بر طرح پیشنهاد «مذاکرات دوجانبه»، از مطرح شدن این موضوع در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت می‌کند؛ موضوعی که تایید آن از سوی دولت روسیه بحث برانگیز شده‌ است.

این بیانیه علاوه بر پیشنهاد مذاکرات دوجانبه در این خصوص، خواستار ارجاع به دیوان بین‌المللی دادگستری و بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد شده است.

ادعای روسها درباره جزایر سه گانه

حسن بهشتی پور کاشناس مسائل بین الملل در ارتباط با بیانیه نشست مراکش و همراهی روسیه با این بیانیه اظهار کرد: روسیه بازی ۲ گانه‌ای را هم در روابط با ایران و هم با کشور‌هایی عربی ایجاد کرده است.

وی گفت: در رابطه با کشور‌های عربی خصوصا اماراتی‌ها  به دلیل آنکه این کشور اکنون  به محلی برای دور زدن تحریم‌ها برای روس‌ها تبدیل شده است و در آن جا شرکت‌های متعددی تاسیس کرده اند و از آن طریق  تحریم‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی را دور می‌زنند، شرایط روس‌ها با این کشور متفاوت شده است.

بهشتی پور تاکید کرد:  امارات این جزایر را جزء حاکمیت سرزمینی خود می‌داند در حالی که روس‌ها حق حاکمیت ملی ایران را در بیانیه خود تایید می‌کنند، اما می‌گویند که اختلاف با امارات باید در دیوان دادگاهی لاهه پیگیری شود. این موضع‌گیری به نفع اماراتی است که ادعایی دارد که از نظر ایران اصلا مبنایی ندارد.  

وی افزود: روس‌ها این موضوع را درک می‌کنند، اما برای باج دادن و راضی نگهداشتن اماراتی‌ها با آن‌ها هم مسیر شده اند.

وی گفت: روس‌ها ملاحظاتی درباره عربستان و امارات دارند. از طرفی بیانیه‌هایی که صادر کردند در مورد ایران خیلی کلی است و روی تمامیت ارضی ایران تاکید دارد. در حالی که حاکمیت ملی ایران بر جزایر سه گانه حاکمیت قطعی و غیر قابل مذاکره است و بحث رفتن به دیوان لاهه اصلا موضوعیت ندارد.

بهشتی پور افزود: روس‌ها این را خوب درک می‌کنند، اما آن‌ها عادت کرده اند که در دیپلماسی خود هزینه‌ها را از جیب دیگران انجام دهند. اینجا از کنار کشور‌های عربی موضعی دارند که از دید خودشان موضع میانه است، اما از نظر ایران به هیچ وجه درست نیست. به نظر می‌رسد حداقل ایران باید پاسخی دقیق دیپلماتیک به این رفتار روس‌ها بدهد.

واکنش کنعانی به ادعای روسها

در نخستین واکنش به بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش در خصوص مساله جزایر سه‌گانه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که ایران موضوع تمامیت ارضی و حاکمیتی خود بر جزایر سه گانه را قابل مذاکره و گفتگو نمی‌داند، مفاد این بیانیه درباره جزایر سه‌گانه را محکوم کرد و آن را بی اساس و مردود دانست.

کنعانی با بیان اینکه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، تعلق ابدی به ایران دارند این جزایر را جزء جدایی‌ناپذیر سرزمینی جمهوری اسلامی توصیف کرد.

البته این نخستین باری نیست که در نشستی بین‌المللی با محوریت روسیه، بحث ادعای مالکیت سرزمینی امارات متحده عربی بر جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک مطرح می‌شود.

پیش از این نیز بیانیه پایانی نشست مشترک وزرای امور خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در تیرماه سال جاری، موضع مشابهی را اتخاذ کرده و بر حمایت از همه تلاش‌های صلح‌آمیز از جمله ابتکار امارات متحده عربی و تلاش‌هایش برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای موضوع جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از طریق مذاکره دوجانبه تاکید کرده بود.

بهرام قاسمی، سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد موضع فدراسیون روسیه در اجلاس مراکش اظهار کرد: در روز‌های اخیر اظهارات گوناگونی صورت گرفته است و آنانی که در این مورد سخن گفته‌اند موضع و رفتار روسیه را مورد انتقاد قرار داده اند؛ برخی از سر اجبار ناشی از تألم خاطر افکار عمومی و برخی نیز به‌راستی و از سر شناخت، آگاهی، خردمندی و حس ایرانیت و از نگاه منافع ملی و نگرانی از هرگونه مداخله نابه‌جا و وجه المصالحه قرار دادن ایران در میان دیگر بازیگران جهانی و منطقه‌ای.

 سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی افزود: البته معتقدم از موضع روسیه در مورد جزایر ایرانی چندان نباید دچار هیجان، تعجب و آشفتگی شد. (این نخستین کردار ناپسند آنان نیست) و آنچه که روسیه را در این مسیر خلاف ضدایرانی قرار می‌دهد و آنان را به این سیاست ترغیب و هدایت می‌کند ناشی از عوامل کاملا شناخته شده و به تجربه بر آمده است. تجاربی گرانبها و دیرپا و شوربختانه فراموش شده و تا حدی از یاد‌ها بگریخته!

سفیر سابق ایران در پاریس گفت: تاریخ آموزگار و رهنمون ماست، اگر تاریخ را از یاد نمی‌بردیم، زمان، نگاه روسیه به ایران را بار‌ها برای ما در آشکار و نهان به تصویر کشیده است. از زمان‌های از دست رفته تا جنگ تحمیلی و رای مثبت به قطعنامه‌ها در شورای امنیت در بحث هسته ای.

وی ادامه داد: روسیه منافع مشخص و تعریف شده‌ای دارد و در آن مسیر به آرامی گام بر می‌دارد. اگر روسیه امروز باز رفتاری این‌گونه نابخردانه در فواصل کوتاه را تکرار می‌کند تنها مقصر این رفتار نسنجیده و مغایر با روابطی حاکی از حسن همجواری و احترام متقابل و به تعبیر ساده اندیشانه ما روابط استراتژیک دو کشور نیست.

قاسمی بیان کرد: بخشی از این معضل و این کنش ناشی از نبود کارآمدی و یکپارچگی در سیاست خارجی و شیفتگی و ساده اندیشی و عدم شناخت ما از معادلات پیچیده بین المللی و منطقه‌ای است.

سخنگوی سابق وزارت خارجه بیان کرد: روسیه به ثروت، سرمایه و امکانات فوق العاده امارات و عربستان و قطر چشم دارد و باید آن‌ها را با اینگونه مواضع خشنود و مورد بهره مندی وافر و حداکثری قرار دهد.

واکنش ولایتی به ادعای روسها

علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب نیز ضمن محکوم کردن بیانیه نشست مراکش، تاکید کرد که ایران اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ طرف خارجی نمی‌دهد.

ولایتی گفت: این اجلاس با حضور بعضی از عرب‌های بی اعتنا به سرنوشت فلسطینیان و کارشناسان روسی در مراکش برگزار شد و بیانیه‌ای را صادر نمود که دارای اشکالات متعددی است که مهمترین آن دخالت در امور ایران تلقی می‌گردد که این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: البته ما مسئول اقدامات غیرکارشناسی، غیرمنطقی و مداخله‌جویانه کشور‌های دیگر نیستیم، اما یادآوری می‌کنیم که باید کشور‌های درگیر در منازعات سیاسی، دقت بیشتری در موضع گیری‌های خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

ولایتی افزود: روابط استراتژیک و دوستانه ایران و روسیه به آسانی به دست نیامده است و در این خصوص می‌بایست منافع دوجانبه‌ای و منطقه‌ای در نظر گرفته شود و در شرایطی که روسیه در شرایط پیچیده بین المللی قرار دارد، اتخاذ بعضی از موضع گیری‌های وزارت خارجه روسیه باعث تاسف است، هر چند که برخی فشار‌های سیاسی بر روسیه در شرایط پیچیده فعلی موجب می‌شود که برای به دست آوردن امتیازی کم ارزش  نیز به اعتبار خود لطمه وارد کند.

روس‌ها که از همسایگان شمالی ایران هستند، نباید به خاطر منافع خود پای بر خطوط قرمز جمهوری اسلامی  بگذارند و با حمایت از ادعاهای واهی اماراتی‌ها به دنبال باج گیری از آنان باشند.

گزارش: محمدحسین نیک‌خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ دی ۱۴۰۲
در پاسخ به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه
مشکل آب دریاچه ارومیه و مشکل داخلی کشورمان چه ارتباطی و ربطی به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار دارد هر روز به بهانه های مختلف به حکومت نظام جمهوری اسلامی اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت می کند ولی متأسفانه دولت، مسئولان، وزیر امور خارجه ناتوان عاجز و نمایندگان مجلس هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
از جهان پدر سوخته روسیه پيدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
منافع مردم ایران اگه مهم بود که حکومت ده میلیون مهاجر افغانی به کشور راه نمیداد مردم نون ندارن بخورن حکومت هم از جیب مردم به همه کمک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
توده ای =خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
چرا باید یه کشور با ادعای مسلمانی و شیعه بودن قوانین اسلام رو زیر پا بذاره وبا کافرترین کشورها مراوده داشته باشه مانند چین که شعارش اینه تا ایران هست بازیافت چرا . یا روسیه که میگه تا پول داری رفیقتم .......یا کره شمالی که شعارش حکومت در سایه دیکتاتوریه .....
Germany
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۶ دی ۱۴۰۲
اینا اگه دین داشتن به مردم ظلم نمیکردن خیالت راحت اینا دین دار نگو ، اسلام اونجایی که به نفعشونه رعایت نمیکنند مثل ربا و سود بانکی ، حجاب میگه فرمان خداست ، ربا فرمان خدا نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۰۱ ۰۶ دی ۱۴۰۲
همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند
کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
متاسفانه برخی ایرانی ها هنوز هم از اهانت ها و خیانت های و جنایت های کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای غربی جنایتکار حمایت همه جانبه از صدام درس عبرت نگیرند چرا؟
جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی کشورهای عربی و کشورهای غربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله را فراموش کردند چرا؟
در جنگ تحمیلی هشت ساله بیش از 80 کشور در جهان به سرکردگی واشنگتن و در سایه سکوت سازمان های بین المللی و با کمک های مالی کشورهای عربی منطقه از رژیم سابق عراق همه جانبه حمایت می کردند.
مذاکره با آمریکا و متحدانش جرم، حرام و خیانت است و هم اهانت، توهین و بی احترامی به مردم ایران بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
به عنوان یک ایرانی ضرر و زیان روسها را برای کشور بیشتر از دنیای غرب میدانم چون که در طول تاریخ روسها خیلی به کشور ما خیانت کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
آمریکا و غرب حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند
آمریکا و غرب با سلاح خود و تبانی با ائتلاف متجاوز بدترین بحران و فاجعه تاریخی را در یمن رقم زدند.
آمریکا و غرب دیگر نمی‌توانند برای کشور‌های عربی دم از حقوق بشر بزنند، در حالی که با سلاح خود و تبانی با ائتلاف متجاوز بدترین بحران و فاجعه تاریخی را در یمن رقم زدند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۴۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۴۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
عربستان جنایتکار و کویت جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور همه جانبه کمک و حمایت مالی می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
تا زمانی که آمریکا منطقه را ترک نکند، گفتگوی صلح وجود ندارد.
تا زمانی که روسیه اوکراین را ترک نکند، گفتگوی صلح وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
سلام
چرا واژه عربی ابو موسی را در خبرها مینویسید
در حالی که واژه درست بو موسی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ما که از الفاظ و ادبیات عربی و نام های عربی جزایرمان نباید فرار کنیم . بخش های از کشور عزیز ایران عرب زبان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۷ دی ۱۴۰۲
بوموسی با جمعیت ۸۸میلیون پارسی
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ایران باید هر چه زودتر بصورتی گسترده اتمی شده و خود را به موشکهای دقیق و قابل اعتماد حداکثری بین قاره‌ای ماورای مافوق صوت مجهز کند. آنگاه ادعای قانونی خود را جهت آزادی سه جزایر ایرانی دیگری که دو عدد از آنها در اشغال امارات است را مطرح نموده و برنامه عملی جهت بازگشت آنها به نام وطن بمورد اجرا گذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
باید دید ما هم اگر مثل روسیه در این منجلاب جنگ اوکراین گرفتار بودیم اینکار میکردیم.بعد سیاستمداران ما باید بدانند در دنیای سیاست این کارها مثل نقل وبنات همه جا هست وپخش میشه‌ وچیز عجیبی نیست.و با این ذهنیت فکر کنند که آمریکا خوب این کشورهای عرب احمق را غارت کرد.حالا روسیه برای شرایط کشورش باید کمی گول این نادانها بزند.تا کشورش از لحاظ اقتصادی آرامش داشته باشد.والا روسیه خوب می داند متحدی مثل ایران در هیجانی دنیا دیگر وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مگه امارات مال ما نیست؟امارات و بحرین جزو خاک ایران هستند. باید این دو کشور را با زور تحت سیطره خودمان دربیاوریم.مثل کاری که روسیه با کریمه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چرا حقوق معلم ها نسبت به سایر کارمندان دولت خیلی کمتر است چرا؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مسولان ما هنوز نفهمیدن روس‌ها دقیقه آخر به ملت ایران از پشت خنجر میزنه
Germany
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چون تو جهان منزوی شدیم
به خاطر ایدئولوژی امریکاستیزی و غرب ستیزی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
همه مسئولین در کشورهای مختلف به فکر منافع کشور خودشون هستن،روسیه همیشه منافع خودش به بقیه ارجحیت داده.فقط مسئولین یک کشور هستن که سه ماهه همه کار مملکت ول کردن و افتادن دنبال حل مشکل بقیه کشورها،حتی به قیمت کوچیک شدن در برابر ارباب پوتین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اعراب نجاست خور بیابان گرد شتر چران ملخ خور بی فرهنگ بی هویت رو بزنید بکوبید و کشورشان از وجود اعراب پاکسازی کنید و به سرزمین ایران اضافه کنید..این کشورهای کوچک که همه اندازه یه استان از ایران نیستن خیلی پرو شدن دلشون به پایگاه های آمریکای شکست خورده خوشه...بکوبید لطفاااااااااااا ما مردم حمایت میکنم از شیردلان ارتش و سپاه...حاضریم بدترین شرایط اقتصادی تحمل کنیم ولی گوه خوری اعراب خیررررررر...به جای فروش پهباد به روسیه به اکراین بدید تا دهن روسیه بکوبه بفهمه دنیا دست کیه????????????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۷ دی ۱۴۰۲
عرب در بیابان ملخ میخوره سگ اصفهان آب یخ میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روس نباید اعتماد کرد. شاهان قاجار تاوان اعتماد به روس را دادن کلی از ایران رو برا خودشون برداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
درست تر بگو چرا شلوار شما رو در آوردن و به حراج گذاشتن؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
باج از کیسه ملت ایران از حق ایران-اما قاسمی ها بدانند که خودشان و کشورشان متعلق به ایران بوده و ما ایرانیان از حق خود کوتاه نماییم از مسئولین خواهش داریم که قاطعانه و تهاجمی در این مورد عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
امارات متحده عربی اسرائیل دوم در منطقه است..ایران.باید خیلی مواظب باشد..و نباید به آن‌ اجازه خودنمایی بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۴۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسها همیشه به ایران خیانت کردند و ضربات جبران ناپذیری زدنند. دولت جمهوری اسلامی ایران باید از این قضیه درس بگیرد که به روسها نباید اعتماد کرد. و همه چیز رو در اختیار آنها قرار داد. و الان با این اتفاق نیت پلید و موزیانه روسیه.بهترین موقع است در مورد معایده منسوخ شده ترکمنچای و گلستان و باز پس گیری سرزمین های جدا شده با روسیه مذاکره کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسها همیشه به ایران خیانت کردند و ضربات جبران ناپذیری زدنند. دولت جمهوری اسلامی ایران باید از این قضیه درس بگیرد که به روسها نباید اعتماد کرد. و همه چیز رو در اختیار آنها قرار داد. و الان با این اتفاق نیت پلید و موزیانه روسیه.بهترین موقع است در مورد معایده منسوخ شده ترکمنچای و گلستان و باز پس گیری سرزمین های جدا شده با روسیه مذاکره کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسها همیشه به ایران خیانت کردند و ضربات جبران ناپذیری زدنند. دولت جمهوری اسلامی ایران باید از این قضیه درس بگیرد که به روسها نباید اعتماد کرد. و همه چیز رو در اختیار آنها قرار داد. و الان با این اتفاق نیت پلید و موزیانه روسیه.بهترین موقع است در مورد معایده منسوخ شده ترکمنچای و گلستان و باز پس گیری سرزمین های جدا شده با روسیه مذاکره کرد.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۳:۴۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مسئله‌ای که شما متوجه نیستید اینجاست، که اکثر کشورهای دنیا مثل چین، روسیه، آمریکا و ... فقط و فقط به فکر منافع ملی‌، رفاه، زندگی و آینده‌ی مردمشان هستند نه چیز دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟
؟
؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۳۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۲۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
باید تاوان براش قرار بدید
نمیشه که هر کسی هر حرفی رو که به سود خودش باشه بزنه و بعدش هم تموم بشه و بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روس بدنبال منافع خودشه . ما هم یه کم به آمریکا دست دراز کنیم تا روسیه رو سرجای خودش بنشونیم . دقیقا کاری که ترکیه میکنه
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
کشور دوست و برادر روسیه از اول هم معلوم بود چه سیاست کثیفی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چون ایران یک مهره سوخته هس و همه برای گرفتن باج بیشتر سر ایران معامله می کنند. افرین به مسئولان ما با این عزتی که برای ایران فراهم کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسیه تازه در این شرایط بحران جنگ اوکراین که به ما محتاج بوده، اینگونه عمل میکنه! برای اینکه فهمیده ایران از ظرفیت های خود درست استفاده نمیکنه و واکنش قاطع و عملی نشان نمیده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
آه سهامداران و مالباختگان بورس روزی دامنتان را خواهد گرفت منتظر غضب خدا باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
باید امارات را پوزه اش را بخاک مالید تا نتوانند اسم شهر و کشور خودشان را بیاد بیاورند باید نفس اقتصادی آنها را در خلیج فارس گرفت تا زندگی برایشان گران تمام شود
Iran (Islamic Republic of)
:)
۱۳:۰۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ایران هم کل کشورر امارات و بحرین رو درخواست کنه و بگه ما جزایر رو به شرطی به امارت میدیم که امارت یکی از استانهای ما بشه :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چرا شما به روسیه و چین باج میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روس ها چون میترسن ولی ما محکم ایستاده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اره روس ها خیلی میترسن از امثال شما خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ایران متعلق به ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اقتصاد اقتصاد اقتصاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
برو تو صفحه اقتصادی پیام بزار. و نه وقت خودت بگیر و نه وقت ما را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسیه کشور همسایه است رابطه زیرکانه و هوشمندانه اری ولی
چیدن تخم مرغها در سبد این ابرقدرت کله خر هرگز !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چون می دونه ایران نزده براش میرقصه اعراب ملخ خور بکجا رسیدن از روسیه وغرب باج می گیرن؛ ما یه روز دنبال چینیم یه روز دنبال روسیه این طوری هم درسازمان های بین المللی جواب ما را میدن ؛ بابا چطوری روسیه به شما ثابت کنه قابل اعتماد نیس این چه سیاست خارجیه چرا به هوش نمی آیین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
امارات جزء ایران بوده غلط زیادی نکنه .خاک برسر شاه دوزاری که فروختش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسها وانگلیسهاکثیفند وهیچ وقت نباید اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
باز بروید دنبال پوتین خیانتکار که از اول تاریخ روسها خیانتکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چرا ما نوکر روسها هستیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روس‌ها دنبال منفعت هستن. ولی ما دنبال ضرر. واقعیت اینه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
از باجناخ فامیل و از روسیه دوست نمیشه تو این صد سال اخیر غیر از ضرر نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
طالبان را تطهیر کردید 2 ساله آب را بسته و حق آبه ما را نمیده و سربازان مرزی را میکشه
به روسها کمک کردید و پاچه خواری شون را کردید خاک ما را به عربها می فروشه
چقدر ابر قدرت هستیم ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
جالبه که از کیسه خلیفه هم میبخشن
اینها تابوده خائن بودن وخواهندبود ایران الکی بهشون تکیه کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
حتما به نفعشونه
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
؟؟
!!
؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسها هم نابود می شوند
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۰۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
حتما به منفعت آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۵۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسها بارها به ایران ضربه زدند، بار اولشون نیست، اینهمه ایران با روسها همکاری می کنه، اینهم آخر و عاقبت دوستی با خاله خرسه هست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
نمیدونیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسیه فقط به دنبال باج دادنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
سلام من تعمییر کار لوازم الکترونیکی هستم و فروش هم ندارم ... آلودگی مواد سمی تو این شغل زیاد هست و درآمد کم و هزینه بیشتر مال قطعات هست که امروزه بی کیفیت شدن ... شغل بنده سالانه بیش 500دستگاه ریز و درشت محصولات رو ترمییم و باز آوری می کنه و از هدر رفت یک تا دو میلیارد تومان هزینه ارضی برای خرید از کشور های خارجی جلوگیری می‌کنه ... بنده بیمه ندارم و مالیاتو عوارض و حق کمیسیون به غیر از کرایه . آب برق . قطعات و مخارج رفت آمد هم روش چرا نماینده گان محترم به فکر این شغل نیستند و هیچ کاری برای این کسبه نمی کنند . انتظار ما حد اقل بیمه که دولت همایت کنه و از لحاظ معافیت شامل ما هم بشه... پیگیری کنید بزرگان محترم صدا وسیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
؟؟؟
؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
همایت --- حمایت. ارضی------ارزی
درضمن مشکلات شغلی چه ربطی به جزایر سه گانه داره؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
باید برخی از محموله های امارات را که از تنگه هرمز یا سواحل جزایرمان می گذرد معطل کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
معطلی نشانه ضعف است.
یا نابود کنیم...
یا مصادره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
امارات عامل صهیونیست در منطقه هست.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۰۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مطالب خیلی سنگینه
Germany
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
برای اینکه دوست ندارند خودشان جنگ کنند و سایرین در صلح باشند
اونی که در حال جنگه روز به روز در حال ضعیف شدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
کاش عبرت بگیرید این روسها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چون روس ها به دنبال منافع ملی خودشون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مگه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسیه حتما می خواهد در خلیج فارس و در میادین نفتی سرمایه گداری کند. یعنی با این کار به امارات می گوید، درست است که با ایران تعاملاتی داریم اما در خلیج فارس به نفع شما عمل می کنیم. فکر می کند با این رفتار هم امارات را در دست نگه می دارد و هم تا حدودی ایران را که در دست دارد، در واقع با این کار می خواهد در خلیج فارس سروری کند. سوای مبحث جزایر سه گانه، این رفتار رروسیه دقیقا دشمنی با ایران است. خلیج فارس حیات خلوت ماست. باید به جای روسیه یا انگلیس که در خلیج ما جولان می دهند، بر امارات فشار آوریم یعنی کار و بلایی را که این اواخر سر منافع اسرائیل نژاد پرست اعمال کردیم. باید امارات یا هر همسایه گستاخ بی ملاحظه را تربیت و پرورش دهیم. لزومی ندارد که در مناطق تحت سیطره روس یا انگلیس تاثیر بگذاریم، در مناطق خودمان همیشه حق به ما تعلق می گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
درست. مطمئن باشید موضوع سوخو35 را هم به عنوان طعمه به کار برده اند مثل اس300 که حتی پولش را هم گرفتند اما هنوز هم که ما باور313 داریم و از اس300 قویتر است، به ما ندادند. اگر بتوانیم در منطقه و خلیج فارس نقش قویتری داشته باشیم آن موقع آمریکا برای یار کشی مقابل چین و روسیه، به ایران حتی اف 35 و حتی شاید اف 22 هم می دهد. به نظرم الان در خیلی از مسائل بنیادی منافع ایران و آمریکا همگرا شده است مثلا در موضوع حقوق بشر منطق ایران مثل روسیه یا چین نیست و بیشتر شبیه آمریکاست. در عرصه سیاست هیچ دشمن ابدی و هیچ دوست ابدی وجود ندارد بلکه آنچه مهم است میزان همپوشانی منافع است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
بیخود کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
جزایر سه گانه تنب بزرگ وتنب کوچک وابوموسی جزء کشور عزیز ایران است واسلام
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۳:۴۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
دقیقاً اسلام این وسط چه نقشی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چون دنبال منفعت کشورشون هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
دقیقا اینجا جایی است که رهبری باید موضع گیری کنند.تا روسها بفهمند که دو تا دیدار پوتین با رهبری این حق و قدرت را به آنها نمی دهد که به وزیر خارجه ایران تحکم کنند و در مورد تمامیت ارضی ایران نظر بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
حرف قاطعانه نمی‌زنند!!!
عمل هم نمی‌کنند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ای بابا شما که گفتید مرغ گرون نمیشه تا شب عید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
در صفحه اقتصادی نظرات ثبت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
وظیفه‌ی دولت ارزون کردن مرغ نیست، دوست عزیز! این حرف‌ها باعث میشه دولت به جای گرفتن تصمیمات اقتصادی درست، همش سرش گرم ارزون کردن مرغ باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ناشناس تمام مطالب به اقتصاد ربط داره اگر روس نبود ما الان برجام رو داشتیم چرا نمیخواهید قبول کنید که روس نمیزاره برجام امضا بشه و الان میگیم مرغ قرار بود ۷۳ باشه الان ۱۰۳ هست کی پاسخگوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مرغ گرون نشده فقط اصلاح قیمت شده از ۷۰به ۱۳۰.
اگه گرون میشدک صداوسیما حتما گزارش تهیه میکرد مثل دوسه سال قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ای کارد بخور ان شکمتان، که فقط به فکر شکمتان هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مذاکره صلح آمیز را باید در میدان نشان داد و به نتیجه رساند
چرا جزایر و سواحل ایران عروس سیاحتی و تجاری و اقتصادی نباشند تا دمار از حکام بیابان امارات و عربستان در نیاید؟
آنکه حساب پاک استن از محاسبه چه باک است؟
چرا اعراب کشور فلسطین و برادران خونی خود را فراموش کرده و حتی با دشمن خونی خود مصالحه می کنند اما سه جزیره کوچک ایران را که در موقعیت سوق الجیشی قرار دارند بهانه آشوب جدید در منطقه به نفع دشمنان خود می کنند؟
چرا حکام بادیه نشین عرب که تا 70 سال قبل مانند گدایان زندگی می کردند امروزه از برکت ثروت خدادادی و سرمایه های ایرانی ، شکل آدم یافته اند سیرمونی ندارند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مذاکره صلح آمیز را باید در میدان نشان داد و به نتیجه رساند
چرا جزایر و سواحل ایران عروس سیاحتی و تجاری و اقتصادی نباشند تا دمار از حکام بیابان امارات و عربستان در نیاید؟
آنکه حساب پاک استن از محاسبه چه باک است؟
چرا اعراب کشور فلسطین و برادران خونی خود را فراموش کرده و حتی با دشمن خونی خود مصالحه می کنند اما سه جزیره کوچک ایران را که در موقعیت سوق الجیشی قرار دارند بهانه آشوب جدید در منطقه به نفع دشمنان خود می کنند؟
چرا حکام بادیه نشین عرب که تا 70 سال قبل مانند گدایان زندگی می کردند امروزه از برکت ثروت خدادادی و سرمایه های ایرانی ، شکل آدم یافته اند سیرمونی ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اعراب باید به 200 سال قبل بازگردند.
یا فشار یک دکمه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
این‌قدر نزدیک به روس و پوتین شدیم و بزرگشون کردند که سیاست نه شرقی و نه غربی کنار گذاشته شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
لطفا اینطور نظر ندید ماها فک میکنیم خیلی سیاست بلدیم مطمئن باشید مسولین خودشون حواسشون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مرگ بر روسیه...
حضرت امام ره فرمودند : آمریکا از انگلیس بدتر...
انگلیس از آمریکا بدتر ...
شوروی از همه بدتر...
همه از هم بدتر...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
رو سها جواب بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
1 هرکشوری طبق منافع خودش رفتار میکنه
2در چنین حالتی جوگیر شدن سر به دیوار کوبیدن
3هدف نقشی که امارت در حال بازی کردن اختلال در روابط بین ایران و سایر کشورهاست
4 نباید روابط خود با این کشورها رو دچار چالش کرد بلکه باید کاملا هوشمندانه روابط این کشورها رو با هم برهم زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چون امارات با آمریکا خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا ...واسه چین داره جنگ درست می‌کنه
واسه روسیه یه جنگ دیگه
فکر کرده می‌تونه ایرانو ببره تو حاشیه
Singapore
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چه تیتری باج.یعنی ایران دست روسیه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مشکل حاکمیت امارات که کاملا مشخص که طبق یک برنامه درحال خدشه وارد کردن به روابط ایران با سایر کشورهاست باید امارات به شدت تنبیه بشه وگرنه سایر کشورها چیزی به نام جزایر سه گانه براشون موضوعیتی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چون عادت کرده به باج گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ذات این کشور عجین شده با خشونت و بیرحمی و خیانت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
نگاه روسیه به شما مانند نگاه ارباب با رعیت هست، و هیچ ارزشی برای شما و قراردادهایتان قایل نیست، شما هم خود را فریب دهید که شریط راهبردی هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
امارات پس از اشغال جزیره زرکوه و جزایر ایرانی دیگر و سکوت خفت بار پهلوی الان در سودای جزایر دیگر است و در واقع دستش را پیش می‌گیرد تا ایران ادعای جزایر اشغال شده توسط امارات را فراموش کند و ان شالله چنین نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
جواب بار اول را قاطع میدادین چنین غلطی از روسها سر نمیزد و در ضمن کشور کوچکی مثل امارات که تا چند سال پیش برای اینکه کشور کوچک خود را توسعه بده از ایرانهای عرب حاشیه خلیج فارس میخواست بروند آنجا تابعیت بدن پول و زمین بدن تا کشور کوچک و بی مقدارش به چشم بیاد چطور اعلان در برابر ایران قدرتمند ادعای جزایر سه گانه ایران را و جسارتها پیدا میکند باید بدقت برسی شود
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله.صدیق
۰۹:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اگر مبنای محاسباتی سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران قرآن مجید و عترت قرارگیرد در نظام فعلی جهان که مبنایی بجز فریب،ظلم وزور و دورویی ومنفعت طلبی خمیر مایه آن بوده ودر پوشش رنگ و لعاب حقوق بشر و سازمان ملل شورای امنیت کاغذی وغیره قرار دارد همانا مجهز شدن به دانش برخورداری از پیشرفته ترین سلاحهای بازدارنده ونیز التیام بخشی به فرهنگ جامعه در شناخت فرهنگ تهاجمی نفوذسلطه و مجهز شدن به فرهنگ غنای معنویات درکنار دستیابی به اقتصاد بدون فساد با ایثارگری جامعه نخبگان میتوان تا حدود زیادی از ناملایمات سیاست خارجی اینچنینی و حتی سیاست داخلی مصونیت یافت.انشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
تنها ترین نظر پخته امروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
این حماقت از روسیه بعید بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
حتما به نفع خودشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسیه رفاقت سرشون نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسیه به ایران بیشتر ضرر زده یا آمریکا،پارسال آمریکا تمام قد از تجزیه طلبان حمایت میکرد ،غربگداها هم پست سرش بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
والا فعلآ که دارن از کیسه خلیفه می‌بخشند.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۳۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
خوبه
به روسیه که نمی تونید چیزی بگید یا سفارتش رو اشغال کنید و شعار مرگ بر روسیه بگید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چین و ژاپن هم ادعا امارات رو تو بیانیه تایید کردن بریم مرگ بر و اشغال کنیم سفارتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
دیدی همه محکوم کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
گفتنش ساده است اما عواقبش خالی شدن بیشتر سفره مردم و. مرگ تدریجی خواهد بود مگر اینکه ایران لخت و عریان در بغل غرب که آرزوی شما است برود ! حاکمیت و سیاست بازی شطرنجی است که درایت و صبر ایوب می خواهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
حالا تو ناراحتی دو روز سفارت عربستان بسته شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اگه سفارت روسیه هم ببندند...همینا میگن ارتباط با جهان نداریم..دشمن تراشی میکنیم برای خودمون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
لازم بشه انجام میدیم.
جزیره کریمه
تایوان
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
باج میده دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چون روسها هر طرف باد بوزد آنوری میرن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چرا دارید کار روسها را مخفی می کنید .
Germany
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اثرات تحریم جدید امریکا علیه ایران داره جواب میده.... بعد مسولین میگن امریکا هیچ غلطی نمیتونه کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
آلمان هم هیچ غلطی نمی تونه بکنه . ما ملتی صبوریم و ما ملت شهادتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
واقعا چرا؟؟
؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسیه چون می داند ایران به زودی وارد جنگ می شود . دارد خودش را از ایران دور می کند و به عربها اطمینان می دهد که طرف آنهاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روسیه که خودش در حال جنگ با اکراین و ناتو است و شریک قافله می خواهد نه دزد قافله ، اما برای دوام خود گاه لبخندی هم به اعراب نشان می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
۱۴۰۰ ساله زبان و فرهنگ و دین و رسوم عربی رو بر کشور حاکم کردیم
چه انتظاری داریم؟
امروز جزیره ابوموسی فردا اصفهان و شیراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ایران شیعه شد اصلا بتونه اختلاف کنه بین عرب های که ایران حمله کردن حتی صفویه برای اینکه بتونه جلوی عثمانی بگیره به مرز های غربی حمله نکنند شیعه دین رسمی کرد ، حالا این عرب ها فهمیدن دنبال پیشرفت حاکمانشان دعای مردم دارند هم دنیا ساختن هم اخرتشون ولی اینا ول کن نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
خداوند دین اسلام رو یک دین فراگیر یاد کرده
الان دنیا داره به سمت اسلام پیش میره روز به روز داره به پیروان اسلام افزوده میشه و مسلمان میشن
شما با پیشینه ی ۱۴۰۰ ساله ی اسلام در ایران عوض اینکه به این پیشینه به این هوش ایرانی به این ایمان ایرانی به این تسلیم بودن در برابر خداوند یکتای ایرانی افتخار کنی ...داری میزنی تو سر خودت
این چه منطقی هست
یکتا پرستی ، مسلمان بودن ، مذهب تشیع یا تسنن اسمش دین عربی نیست
اسمش دین اسلام و دین اسلام یک پارچه ست و متعلق به گروه یا قوم خاصی نیست
در زمانه ای قرار گرفتید که اسلام با سرعت باور نکردنی در حال گسترش

روزی باید در پیشگاه خداوند یکتا پاسخگو باشید

در ضمن ما بخاطر پیشینه ۱۴۰۰ ساله و پیروی از دین اسلام و پیامبر و قرآن و عترتش افتخار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
1400 ساله فرهنگ صحیح و استعلایی اسلام را گذشتگان ما با درایت پذیرفتند اما هرگر تسلیم تجاوز بیگانه ها نشدند و راه مبارزه و استقلال را طی کردیم
ایران زمین با اقتدار باقی خواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
میگی امروز....
دوماً...دیروز هم جمهوری اسلامی بود به پشتوانه همین جونا خوزستان رو نگه داشت...هر چند صدام میخواست تهرانو یه روزه فتح کنه امانتونست و شکست خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
همه کشورها و انسانها دنبال منافع مالی خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
خودشون میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
باسلام به ایران دوستان عزیزروسیه دشمن سرسخت این مرزوبوم باوجوداینکه این که سرزمین ماراتجزیه نمودازدیدملت فراموش نمیشه وفعلا هم نقشه ها دارد بواسطه کشورهای نامرد عربی ماملت باید آماده باشیم برای بازپسگیری خاک عزیزمان وروس کثیف رونابودکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اینکه روسیه و هر کشور باید به فکر منافع خود باشد درست ، اینکه نباید تجارب تاریخی تلخ و شیرین خود را کنار بگذاریم درست ، اینکه اعراب امروزه به جهت ثروت باد آورده و خدادادی غره شده و نامردمی را از حد گذرانده اند درست، اینکه ما باید برای حفظ خود و منافع کشور و آیندگان خود بیش از هر زمان آماده باشیم درست ، اما نباید جانب احتیاط را که شرط عقل است از دست دهیم و آگاهی سیاسی خود را افزایش دهیم و کودکانه و از روی احساسات و تعصبات بی مایه تصمیم نگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روس
انگلیس
مثل دیوار شکسته و زن سلیطه و..... می‌مانند.
باید از آنها پرهیز کرد.
۱۲
آخرین اخبار