موفقیتی دیگر از دانشگاه کردستان

دانشگاه کردستان موفق به کسب رتبه ده دانشگاه‌های جامع کشور شد.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: این رتبه بر اساس اعلام موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در نتیجه پایش و ارزیابی ۱۱۵ دانشگاه دولتی، بدست آمده است.

حامد قادرزاده افزود: در این رتبه‌بندی، معیار‌های کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین‌المللی‌سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی و زیرساخت و تسهیلات است.

وی اضافه کرد: اطلاعات موردنیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سه طریق اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه‌های ملی و بین‌المللی، خوداظهاری دانشگاه‌ها جمع آوری شده که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی و اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: بر اساس اعلام این موسسه، در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مجموعا تعداد ۱۱۵ دانشگاه دولتی حضور داشتند که در این میان دانشگاه کردستان موفق به اخذ رتبه ۱۰ شده است.

دانشگاه کردستان هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

برچسب ها: دانشگاه ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.