تحت پوشش جمعیت بی‌سواد اتباع در استان اصفهان

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: سوادآموزی استان اصفهان جمعیت بی‌سواد اتباع را هم پوشش می‌دهد.

سید احمد امامیه، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان همزمان با هفته نهضت سوادآموزی در جلسه‌ای با کارشناسان سوادآموزی استان گفت: در سال‌های اخیر تعداد قابل‌توجهی از اتباع با شرکت در کلاس‌های سوادآموزی از نعمت سواد بهره‌مند شده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: سوادآموزی استان اصفهان علاوه بر اینکه جمعیت بی‌سواد با تابعیت ایرانی را پوشش داده است، جمعیت بی‌سواد اتباع را هم پوشش می‌دهند.

وی اظهار داشت: برای اولین بار تمامی جمعیت جاماندگان از سواد ۴۹ تا ۶۰ سال می‌توانند از خدمات سوادآموزی بهره‌مند شوند و برای این امر نواحی و مناطق استان اصفهان پذیرای بازماندگان جهت ارائه خدمات هستند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: در حوزه سوادآموزی سه موضوع پژوهشی را به اشتراک گذاشتیم تا فعالان عرصه پژوهشی نقش مؤثری در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور و با محوریت سوادآموزی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزش قرآن، آموزش خانواده، کتاب‌خوانی، نقاشی و راه‌اندازی پویش‌هایی نظیر درختکاری برای حضور فعال مخاطبان سوادآموزی در رویدادهای اجتماعی از بسترهایی است که تلاش کرده‌ایم آن را ایجاد و یا تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: طرح شتاب‌بخشی به نرخ سواد استان بمنظور ریشه‌کنی بی‌سوادی برنامه‌ریزی شده که با حمایت درون و برون‌سازمانی همراه بوده است و تفاهم‌نامه‌های مرتبط با این موضوع نیز تنظیم شده است.

«هفته سوادآموزی» از پنجشنبه اول دی مقارن با روز سوادآموزی و فرهنگ ایثار، شهادت و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی آغاز شده است و تا هفتم دی موسوم به روز سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری ادامه دارد.

سازمان نهضت سوادآموزی در هفت دی سال ۱۳۵۸ با فرمان امام به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند(مناطق محروم) تشکیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار