سردار رادان:

مرزداران سینه خود را سپر تروریست‌ها کرده‌اند

فرمانده فراجا گفت: مرزداران در شهرستان راسک و دیگر نقاط مرزی کشور سینه خود را سپر تروریست‌ها کرده و مانع خدشه‌دار شدن امنیت در کشور شده‌اند.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور امروز که در سومین جشنواره سراسری فرهنگی، ادبی و هنری ره آورد پیاده روی اربعین در سالن شهدای فراجای رشت برگزار شد، با اشاره به حضور ۴ میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین در کشور عراق و خلق حماسه‌ای عظیم توسط ملت ایران گفت: بیشترین تردد از مزر‌های ۶ گانه با کشور عراق متعلق به مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، باشماق و تمرچین بود.

او با بیان اینکه نیروی انتظامی نقش مهمی در تأمین امنیت زوار در مرز‌های ایران اسلامی دارد، افزود: خادمی در مسیر سیدالشهدا (ع) یک افتخار بزرگ و ارزشمند است که نصیب هر شخص نمی‌شود.

فرمانده فراجا با بیان اینکه عاشورا و مکتب امام حسین علیه السلام دستاورد‌های بزرگی به همراه داشت، تصریح: نهضت امام حسین علیه السلام و مکتب عاشورا نسخه نجات بخش بشریت است.

سردار رادان همچنین بر لزوم توجه به بازگو کردن پیام اربعین حسینی برای نسل جدید تأکید و تصریح کرد: پیام اربعین، پیام ایستادگی در برابر ظلم و زورگویی همه اعصار و قرون است و هنوز هم این ظلم و ستم وجود دارد و به همین جهت انعکاس ره آورد اربعین روشنگری قلوب و اذهان مردم است.

او با بیان اینکه در ایام اربعین مردم و مسلمانان درس صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) می‌آموزند، گفت: شهدا در امتداد راه نورانی حسین ابن علی (ع) و دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) جان خویش را فدا نمودند لذا این افراد را برای الگویی مناسب برای نسل جدید قرار داد.

سردار رادان همچنین گفت: مرزداران در شهرستان راسک و دیگر نقاط مرزی کشور سینه خود را سپر تروریست‌ها کرده و مانع خدشه‌دار شدن امنیت در کشور شده اند.

او با بیان اینکه امنیت دربرگیرنده تمامی حوزه‌ها از جمله جاده، شهر و مرز‌ها است، افزود: مرزداران در شهرستان راسک و دیگر نقاط مرزی کشور سینه خود را سپر تروریست‌ها کرده و مانع خدشه‌دار شدن امنیت در کشور شده اند.

جشنواره سراسری ره آورد پیاده روی اربعین در رشت

فرمانده فراجا همچنین به اهداف جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری ره آورد پیاده روی اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره پیدا کردن ره آورد آن است که این خود نیز یک موضوع فرهنگی، ادبی و هنری است.

سردار رادان نگاه فرهنگی و ادبی و هنری به اربعین را نگاهی زیبا و عجیب دانست و گفت: در این جشنواره دلنوشته‌ها و خاطرات و سفرنامه‌های متعددی راه پیدا کرده است، با این هدف که دنیای امام حسین (ع) بر دنیا و آخرت ما تفضل دارد.

جشنواره سراسری ره آورد پیاده روی اربعین

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از ۳ دوره کتاب فاخر جشنواره فرهنگی، ادبی هنری و کتاب شعر انتظامی خودمان ره آورد پیاده روی اربعین حسینی (ع) از ۱۶۰ خادم نمونه پلیس و خانواده معظم شهدا و افراد منتخب جشنواره تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.