بهره‌مندی ۱۲۰ هزار دانش‌آموز از شیر رایگان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: توزیع شیر رایگان همزمان با سراسر کشور، در مدارس ابتدایی استان اردبیل نیز آغاز شد.

کلام‌الله صفری گفت: ۱۲۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی استان هفته‌ای سه بار شیر رایگان دریافت می‌کنند تا زمینه رشد و سلامت آنها فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با تغذیه مناسب به ویژه خوردن شیر کودکان و نوجوانان به استحکام عضلانی، جلوگیری از پوسیدگی دندان، کاهش ابتلاء به سرطان و سایر بیماری‌ها کمک کرده و زمینه رشد مناسب و کیفی خود را فراهم می‌آورند.

به گفته او، ما با اولویت مناطق عشایری، روستایی و محروم توزیع شیر رایگان را در مدارس دولتی آغاز کردیم و این فرآیند به سرعت گسترش خواهد یافت.

صفری افزود: تلاش مؤثر بر این است تا پایان سال تحصیلی این فرآیند توزیع شیر رایگان ادامه پیدا کند تا دانش‌آموزان از تغذیه مناسب بهره‌مند شوند.

او در ادامه گفت: همزمان با اجرای این طرح که ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای آن در استان پیش‌بینی شده، سعی ما بر این خواهد بود تا اتاق بهداشت و سلامت دانش‌آموزان را نیز مجهز و راه‌اندازی کنیم.

صفری افزود: در گام نخست در ۶ مدرسه اتاق بهداشت راه‌اندازی شد و سعی ما بر این است تا در قالب این اتاق آموزش مبانی بهداشتی و تغذیه مناسب برای دانش‌آموزان انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل جز استان‌های پیشرو در اجرای طرح توزیع شیر رایگان بوده و سعی بر این است تا دانش‌آموزان از این تغذیه کامل بهره‌مند شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.