یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی زرند برگزار شد

همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، مراسم یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی و تکریم از همسران شهدا در مدرسه دخترانه شاهد زرند برگزار شد.

سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند در مراسم یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی و تکریم از همسران شهدا که در مدرسه دخترانه شاهد زرند برگزار شد،  با بیان اینکه سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) مصادف است با روز تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا و این بهترین فرصت برای تجلیل از مقام این بزرگواران است، پیرامون نقش مادران شهدا در دوران دفاع مقدس مطالبی بیان داشت.

 وی بیان کرد: خانواده شهدا به ویژه مادران و همسران شهیدان با صبوری و استقامت، راه شهدا را ادامه داده و سرمایه‌های ارزشمند معنوی کشور به شمار می‌روند. 

حسینی نژاد با گرامیداشت روز تکریم از مادران شهدا گفت:  حضرت ام‌البنین (س) با سخن و اشعار سوزناک خود مردم را نسبت به واقعه عاشورا مطلع می‌کرد تا جایی که دوست و دشمن در غم و ماتم اشک می‌ریختند. 

وی در ادامه به الگوگیری مادران و همسران شهدا از حضرت ام‌البنین (س) و نقش بسیار ارزشمند آنان در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: خانواده‌های معظم شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا، به خوبی دین خود را نسبت به انقلاب ادا کردند و امروز وظیفه همه ما این است که از این الگو‌های صبر و مقاومت تجلیل کنیم و در واقع باید دین خود را به شهدا ادا کرده و خانواده معظم شهدا را به نحو شایسته تکریم کنیم.

عبدالوحید جعفری، مدیر آموزش و پرورش زرند هم در سخنانی، تکریم مادران و همسران شهدا را تجلیل از فرهنگ ایثار و مقاومت دانست افزود  دعای خیر آن‌ها تضمین‌کننده انقلاب اسلامی است. 

در این مراسم معنوی چند برنامه فرهنگی اجرا شد و از تعدادی مادران و همسران شهدا تجلیل به عمل آمد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار