مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان:

شایعه افزایش مالیات طلافروشان، بی اساس است

زینل پور با بیان اینکه مسیر مالیات ستانی مبتنی بر قانون است، گفت: شایعات روزهای اخیر مبنی بر افزایش مالیات طلا فروشان بی اساس و کذب است.

حمید زینل پور در حاشیه بازدید از بازار طلافروشان که به اتفاق رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر کرمان صورت گرفت، گفت: هیچ مبنای قانونی برای افزایش مالیات در حوزه طلا وجود ندارد و مالیات طلافروشان هم مثل سایر اصناف محاسبه می‌ شود.

وی افزود: فعالان اقتصادی در حوزه طلا هم از سود عملکرد فعالیت شان؛ یعنی پس از کسر هزینه‌ های شان از درآمدی که دارند و پس از کسب یک معافیت پایه، مشمول مالیات بر عملکرد می ‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد : شایعاتی که در فضای مجازی برای تهییج افکار عمومی مبنی بر افزایش مالیات صنف طلا و جواهر شده است، کاملا بی اساس می باشد و از طرف سازمان امور مالیاتی تکذیب شد.

وی به اهمیت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اشاره کرد و گفت : با اجرای این قانون در نظام مالیاتی ، ضمن جلوگیری از بی عدالتی ها در مالیات ستانی، وصول مالیات به سمت واقعی شدن پیش می رود.

علی رضا جواهریان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان نیز با قدردانی از تعامل خوب و سازنده  امور مالیاتی استان با فعالان اقتصادی، بر همراهی اصناف با نظام مالیاتی در زمینه اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تاکید کرد.

وی بازدید میدانی  از بازار و بررسی مسائل و مشکلات بازاریان را یکی از عوامل مهم برای ارتباط نزدیک تر با اصناف و تعامل دو طرفه دانست و تصریح کرد : اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، نیازمند فرهنگ سازی و آموزش اصناف و اتحادیه ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار