مخالفت اسپانیا با حضور نیروی دریایی ویژه اروپا در ائتلاف آمریکا

پدرو سانچز با تصمیم اتحادیه اروپا برای حمایت از ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ مخالفت کرد.

آمریکا بزرگترین حامی تسلیحاتی، مالی، و سیاسی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. از زمان آغاز جنگ غزه واشنگتن ۲ بار قطعنامه‌های شورای امنیت درباره این جنگ را وتو کرده، میلیارد‌ها دلار تسلیحات به این رژیم داده، و حتی از ایجاد ائتلاف دریایی در دریای سرخ برای مقابله با حمله به کشتی‌های صهیونیستی خبر داده است. با این حال، این بدان معنا نیست که تمامی کشور‌ها با مواضع واشنگتن در این باره موافق هستند. 

به گزارش الجزیره، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد با تصمیم اتحادیه اروپا برای حمایت از ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ مخالف است. 

وی خاطر نشان کرد: من به استفاده از نیروی دریایی ضددزدی دریایی اروپا موسوم به عملیات آتالانتا برای حفاظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ در برابر حملات انصارالله یمن مخالف هستم. 

با این حال، سانچز تاکید کرد وی با ایجاد یک واحد عملیاتی دیگر بدین منظور در منطقه مخالفتی ندارد. 

عملیات آتالانتا در سال ۲۰۰۸ از سوی کشور‌های اروپایی تشکیل شد و حوزه عملیاتی آن به شاخ آفریقا و غرب اقیانوس هند مربوط می‌شود. مقابله با دزدان دریایی سومالی بخشی از فعالیت این واحد عملیاتی بوده است. 

پس از فشار‌های وارد شده به رژیم صهیونیستی طی عملیات‌های دریایی جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ و باب المندب، آمریکا از تشکیل یک ائتلاف دریایی با حضور ۱۰ کشور جهان در این منطقه به منظور مقابله با حملات به کشتی‌های اسراییلی خبر داد. بحرین تنها کشور خاورمیانه است که در این ائتلاف دریایی حضور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار