سازمان امور مالیاتی نمی‌تواند تغییری در پایه‌های مالیاتی بدهد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان نمی‌تواند هیچ تغییری در کاهش و یا افزایش پایه‌های مالیاتی بدهد و طبق قانون فقط مجری مصوبات است.

محمد سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور به موجب قانون اساسی هیچ گونه تغییری در حوزه افزایش و یا کاهش نرخ  پایه مالیاتی نمی‌تواند انجام دهد.

وی افزود: به موجب قانون اساسی سازمان امور مالیاتی صرفا مصوبات قانونی که به او ابلاغ می‌شود را انجام می‌دهد.

او بیان کرد: از مجموعه اتحادیه‌ها، اصناف و بازاریان درخواست می‌کنم به شایعاتی که در حوزه مالیات به یژه  شایعاتی که در روز‌ها و ماه‌های اخیر مطرح شده توجهی نکنند.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: احتمالا دست‌های پشت پرده است که اذهان را نسبت به برخی مسائل حاشیه‌ای منحرف می‌کند که یکی از این حاشیه‌ها اخذ ۲۵ درصدی مالیات از طلافروشان بود که به سرعت تکذیب شد و هیچگونه منبعی برای این حرف وجود ندارد.

سبحانیان ادامه داد: اگر به مزیت‌های سامانه مودیان دستگاه‌ها اشراف پیدا کنید چه بسا مطالبه گر اجرای آن هم باشید که چرا سریعتر اجرا نمی‌کنید.

وی افزود: خروجی سامانه مودیان مبتنی بر آسیب شناسی‌هایی است که سازمان امور مالیاتی بررسی کرده و دولت و مجلس هم پس از آسیب شناسی از اجرا نشدن مسائل و مشکلات صنف طلا فروشان گله‌مند بودند؛ چرا که بسیاری از سرمایه‌ها از کشور خارج شدند و از سوی دیگر مالیات بر ارزش افزوده از تولید کننده به جای مصرف کننده دریافت می‌شود.

او بیان کرد: در حال حاضر  سازمان امور مالیاتی با اجرای سامانه مودیان مالیاتی با دید ترغیب به این نگاه می‌کند و تحول بزرگی در حوزه مالیاتی کشور رخ داده و سازمان امور مالیاتی  به درخواست‌هایی که شما ارائه کرده‌اید رسیدگی می‌کند و این اقدام تنها در بستر سامانه مودیان اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار