مسئولان زمینه مشارکت بیشتر مردم در خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی را فراهم کنند

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان تلاش کنند تا خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی همچنان مردمی باقی بماند و توسعه پیدا کند تا همه مردم بتوانند از این نورانیت و معنویت بهره‌مند شوند‌.

 آیت‌الله مصطفی محامی  در مراسم تجلیل از خادمین و موکب داران اربعین حسینی اظهار  داشت: خداوند متعال در قرآن کریم خود، پیامبر اکرم(ص) و قرآن را نور معرفی کرده و عنوان می‌کند ما پیامبر و قرآن را به سوی شما نازل کردیم تا پرتو افشانی و دل‌های شما را نورانی کنند لذا ما باید درب خانه دل را به روی غیر خدا ببندیم و دریچه دل را به سوی نور الهی باز کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) نور و چراغ هدایت هستند و کار چراغ نورافشانی، روشن‌گری و پرتوافکنی است و انسان باید قابلیت داشته و پنجره دل را باز کند تا خانه دل او روشن شود.

آیت‌الله محامی بیان داشت: اگر انسان لیاقت و ظرفیت نداشته باشد در این صورت اگر خانه دل او در پرتو مستقیم خورشید هم قرار گیرد باز دل او تاریک خواهد بود‌ همان‌گونه که خورشید فروزان پیامبر پرتو افکنی می‌کرد اما برخی لیاقت نداشته و دل‌هایشان نورانی نشد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: گاهی با همین قرآن که کتاب هدایت است برخی افراد گمراه می‌شوند چرا که درب خانه دل آن‌ها بسته و چشم‌هایشان کور است و هیچ چیزی را نمی‌بینند در صورتی که اگر کسی پنجره دل را باز کند خانه دل او هدایت می‌شود و پیامبراکرم(ص) و ائمه‌اطهار(ع) دست او را گرفته و هدایتش می‌کنند.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: جمعی از مردم استان توفیق خدمت به زوار اربعین حسینی را داشتند و به برکت زوار اربعین نسیم معنویت در استان ما وزید به گونه‌ای که موکب داران عنوان می‌کردند ما سیستان و بلوچستان را درب شرقی حرم اباعبدالله می‌دانیم.

آیت‌الله محامی گفت: بنده به مسئولان گفتم برای حضور مردم تسهیل گری کنند و کار را به صورت سازمانی و دولتی پیش نبرند چرا که مردم با همان عشق و ارادتی که به امام حسین(ع) دارند پای کار خواهند بود.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مسئولان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی همچنان مردمی بماند و توسعه پیدا کند تا همه مردم بتوانند از این نورانیت و معنویت بهره‌مند شوند‌.

آیت‌الله محامی گفت: گذر عمر در راه خدمت به زوار امام حسین(ع) توفیقی است که نصیب شما شده و باید از این جهت خداوند متعال را شکرگذار باشید.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار