مقدمات شکل‌گیری انجمن مد و لباس چهارمحال و بختیاری در حال انجام است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تعدادی از طراحان و فعالان حوزه مد و لباس استان داوطلب عضویت در هیات موسس و پیگیر تاسیس و ثبت این انجمن هستند تا به زودی مراحل عضوگیری و برگزاری انتخابات این انجمن با هماهنگی و نظارت این اداره کل انجام شود.

شهرام فرجی گفت: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت بالایی در تولید الیاف سنتی همچون پشم برخوردار است و تولید نمد و چرم و همچنین فعالیت کارگاه‌های ریسندگی و کارخانه‌های تولیدی پارچه فرصت مناسبی را برای این استان ایجاد کرده تا در همراهی با طراحان مد و لباس، حضور فعال‌تری در عرصه مد و لباس کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه تشکیل هیات مؤسس انجمن مد و لباس و پیگیری برای شکل‌دهی انتخابات این انجمن در شهرستان‌ها و در ادامه برگزاری مجمع عمومی نمایندگان و انتخاب هیات مدیره انجمن می‌تواند به ایجاد شبکه‌ای منسجم از فعالان این حوزه منجر شود، تصریح کرد: در همین راستا راه‌اندازی بانک اطلاعاتی طراحان و هنرمندان مد و لباس نیز در اولویت‌های کاری کارگروه مد و لباس استان قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


فرجی، طراحی مد و لباس و پارچه، دوخت و اجرای متد‌های طراحی دیجیتال و تأمین ملزومات لباس، برپایی استدیو و آتلیه مد و لباس، برپایی و اجرای رویدادها، جشنواره‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌ها در قلمرو طراحی مد و لباس را از جمله فعالیت‌ها و موضوعات کاری انجمن مد و لباس پس از شکل‌گیری آن در استان برشمرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: این انجمن می‌تواند در حوزه مشاوره و ارائه خدمات هنری، انجام برنامه‌های پژوهشی و برگزاری دور‌های آموزشی آزاد هنری و مهارتی و کاردانش نیز فعالیت کند.

وی داشتن حداقل ۱۸ سال سن، قبول و تعهد اجرای مقررات اساسنامه و مصوبات قانونی انجمن و داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در حوزه مد و لباس را از شرایط عضویت در انجمن مد و لباس استان بیان کرد و ادامه داد: فعالیت حرفه‌ای شامل طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی و دوخت چادر، طراحی و دوخت مقنعه و روسری، طراحی زیورآلات، طراحی کیف و کفش، طراحی ملحقات لباس و تولیدکنندگان و صاحبان ویژند‌های داخلی پوشاک مورد تائید ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

فرجی همچنین درباره امکان بهره‌مندی طرحان پوشاک و فعالان مد و لباس از تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز یادآور شد: سامانه جامع طراحان برای دریافت کارت صلاحیت فعال شده است و طراحان پوشاک و فعالان این عرصه با دریافت این کارت امکان کسب مجوز موسسه مد و لباس، برگزاری رویداد‌های مختلف و دریافت شناسه شیما و مالکیت معنوی تولیدات خود را خواهند داشت.

گفتنی است، در حال حاضر یک موسسه مد و لباس در چهارمحال و بختیاری با کسب مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار