محسنی اژه‌ای در بازدید از زندان اوین:

نباید مهریه‌ای را پذیرفت که بیش از توان و استطاعت است

رئیس قوه قضاییه با حضور در زندان اوین از بخش‌های مختلف این زندان بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه بازدید‌های میدانی و آسیب‌شناسانه خود از مراکز و مراجع قضایی و همچنین در راستای نظارت بر میزان بهبود وضعیت زندان‌ها و زندانیان، شب گذشته (جمعه ۸ دی) به مدت ۴ ساعت، از زندان اوین بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه در جریان سرکشی خود از زندان اوین، علاوه بر بند‌های عمومی همچون مرتبه‌های قبلی، از برخی بند‌های امنیتی این زندان هم بازدید به عمل آورد.

محسنی اژه‌ای در جریان بازدید خود از زندان اوین ضمن سرکشی از بخش‌های مختلف این زندان، از نزدیک با مسائل و مشکلات مددجویان و کادر ندامتگاه آشنا شد و دستورات مقتضی را به مسئولان ذیصلاح صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه، ضمن دقت و اِمعان‌نظر پیرامون برگه‌هایی که وضعیت زندانی و سیر رسیدگی به پرونده او، در آن‌ها درج شده بود، از مسئولان مربوطه در زندان، بصورت موردی، درخصوص اقدامات صورت گرفته در قبال پرونده برخی از زندانیان، سؤالاتی را مطرح کرد. 

در جریان بازدید محسنی اژه‌ای از بخش‌های مختلف زندان اوین، وی در گفتگوی چهره‌به‌چهره با متهمان و محکومانِ مستقر در این زندان، در خصوص اتهام و جرم ارتکابی آنها، مدت زمان سپری شده از محکومیت‌شان، شرایط بهداشتی و غذایی زندان و نحوه بهره‌مندی مددجویان از امکانات ورزشی، رفاهی و آموزشی کسب اطلاع کرد.

رئیس قوه قضاییه خطاب به مددجویان زندان اوین تاکید کرد که طی نامه‌ای با ذکر جزئیات، درخواست‌های خود، وضعیت خانوادگی، نوع محکومیت، سوابق کیفری و میزان بهره‌مندی خود از ارفاقات قانونی را درج کنید؛ قاضی‌القضات به مددجویان این زندان اطمینان خاطر داد که به تک‌تک نامه‌ها و درخواست‌های مدجویان مبتنی بر اقتضائات قانونی، رسیدگی خواهد شد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در نامه‌هایی که برای ما می‌نویسید، مسائل خود را با جزئیات و به صورت تفصیلی درج کنید و فکر نکنید که این نامه‌ها خوانده نمی‌شوند؛ مطمئن باشید تمامی این نامه‌ها با دقت خوانده می‌شوند تا هم در چارچوب قانون، مشکلات و مسائل مربوط به پرونده نگارنده نامه برطرف شود و هم از خلال محتویات این مرقومه‌ها، آسیب‌شناسی مربوط به علل ایجاد پرونده‌های قضایی صورت گیرد و ریشه‌هایی که بعضاً مشترک هستند و سبب ازدیاد پرونده‌های قضایی می‌شوند شناسایی و رفع گردند. 

رئیس قوه قضاییه در گفتگو‌های خود با مددجویان زندان اوین ضمن اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه در راستای حبس‌زدایی و فراهم کردن شرایط عفو و آزادی زندانیان واجد شرایط، با تاکید بر این موضوع که مرتکبین جرائم خشن و سرقت که امنیت فیزیکی و روانی مردم و شهروندان را تهدید می‌کنند، در فهرست عفو‌ها قرار نمی‌گیرند و تأسیسات ارفاقی شامل آن‌ها نمی‌شود، خطاب به زندانیان زندان اوین گفت: در صورت بهره‌مندی از تأسیسات ارفاقی و آزادی، به گونه‌ای رفتار‌های اجتماعی و زندگی خود را تمشیت کنید که دیگر تحت هیچ شرایطی گذر شما به زندان و بازداشتگاه نیفتد. 

در جریان بازدید محسنی اژه‌ای از اندرزگاه شماره ۶ زندان اوین، برخی زندانیان مستقر در این اندرزگاه که محکومان جرائم مالی هستند، هر کدام بصورت جداگانه به شرح وضعیت خود و علت محکوم شدن‌شان پرداختند؛ رئیس عدلیه در این اثناء ضمن بیان توصیه‌هایی کاربردی خطاب به این محکومان، بر این مهم تاکید کرد که عناصر و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی بویژه فعالان حوزه بازرگانی و تجارت، باید ضمن آگاهی از قوانین و مقررات روز و معیار قرار دادن درستی و راستی در عین توجه به کسب سود، به نحوی به تمشیت امور شغلی خود بپردازند که گرفتار ارتکاب اعمال مجرمانه نگرددند.

رئیس قوه قضاییه خطاب به محکومان مالی مستقر در اندرزگاه ۶ زندان اوین گفت: گاهی مشاهده می‌شود که یک بازرگان یا تاجرِ خِبره و مُجرب، به واسطه اعتمادی که به طرف مقابل دارد، بدون مطالعه مفاد قرارداد یا تعهدنامه، به امضای آن مبادرت می‌‎ورزد و بعداً مشخص می‌گردد اجرای آن تعهد، وَرای توان و استطاعتش است و بدین‌ترتیب با محکومیت مواجه می‌گردد؛ لذا سنجیدن همه جوانب امر در انجام امور اقتصادی و تجاری، یک اصل بسیار مهم است و تمامی تجار و فعالان اقتصادی همواره باید این مهم را مدنظر قرار دهند که امور خود را مُتقن و مُحکم و به دور از هرگونه شائبه انجام دهند تا خدای‌ناکرده با محکومیت و مراجعت به زندان مواجه نشوند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در قضیه مهریه نیز امر فوق‌الذکر صادق است؛ نباید مهریه‌ای را پذیرفت که ورای توان و استطاعت است و در پرداخت آن با عجز مواجه شد؛ چرا که در اینصورت فرد برای خود و خانواده‌اش و طرف مقابل و حتی دستگاه قضا مشکل ایجاد می‌کند. 

رئیس قوه قضاییه در ادامه خطاب به محکومان مالی در زندان اوین گفت: تمام تلاش‌تان را برای دریافت رضایت از شکات خود انجام دهید و در صورت تمایل در نامه‌ای به من، با جزئیات و به صورت واضح، مسائل خود را قید کنید، از جمله آنکه اصل بدهی‌تان چه مقدار است و آیا این بدهی در اثر تورم افزایش داشته است یا خیر؟ همچنین طرف شکایت خود را هم ذکر کنید و درج کنید که آیا وی آمادگی برای اعمال رضایت دارد یا خیر؟ ایضاً چنانچه مُعسر نیز می‌باشید، جزئیات مربوطه را در نامه‌تان درج کنید. 

در جریان سرکشی رئیس قوه قضاییه از زندان اوین، زندانیان این ندامتگاه از مددکاری‌های صورت گرفته در زندان قدردانی کردند و خدمات و رفاهیات زندان اوین را بسیار مطلوب دانستند. یکی از زندانیان مستقر در اندرزگاه ۶ زندان مزبور، خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در طول ۱۳ سالی که در این اندرزگاه، دوران محکومیت خود را می‌گذرانم، شما اولین رئیس قوه‌ای هستید که برای بازدید به این اندرزگاه می‌آیید؛ رئیس دستگاه قضا در پاسخ به این زندانی تصریح کرد: هدف من از انجام این بازدید‌ها و سرکشی‌ها، بررسی وضعیت زندان و زندانیان است و به هیچ وجه نمی‌خواهم و مایل نیستم که شما به تمجید از من و یا مسئولان زندان و زندانبان‌ها بپردازید؛ من به اینجا آمده‌ام تا مشکلات موجود را بی‌واسطه از زبان خود شما زندانیان بشنوم و در حد وسع و توان و مقدورات قانونی، اقدامات اصلاحی را ترتیب دهم.

قاضی‌القضات خطاب به زندانیان این را هم گفت که در بیان مسائل و مشکلاتتان، سانسور و لکنت نداشته باشید و بدانید که به اینجا نیامده‌ام تا یک کار نمایشی انجام دهم؛ بلکه می‌خواهم آسیب‌شناسی داشته باشم و مشکلات شما مددجویان و زندانیان را رفع کنم.

رئیس قوه قضاییه همچنین خطاب به مسئولان زندان اوین گفت: علت اینکه روز جمعه را برای بازدید از زندان اوین انتخاب کرده‌ام این است که وقت مبسوط و موسّع برای سرکشی از تمامی بخش‌ها را داشته باشم، لذا هر کجا که لازم است و تصور می‌کنید وضعیت زندان و زندانیان در آن بخش و اندرزگاه مطلوب نیست، اعلام کنید تا شخصاً سرکشی کنم و از نزدیک به بررسی مشکلات بپردازم. 

بهبود وضعیت زندان‌ها و زندانیان، از جمله تاکیدات همیشگی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بوده و وی طی مدت اخیر شخصاً چندین بازدید از زندان‌های سراسر کشور انجام داده است؛ رئیس قوه قضاییه در جریان این سرکشی‌ها بر لزوم تحول رفتاری و ساختاری در امر زندانبانی و ارتقاء وضعیت زندانیان در حوزه‌های مختلف تاکید کرده است.

«ایجاد شرایط و بستر اصلاح، تربیت و بازاجتماعی شدن زندانیان»، «اشتغال زندانیان»، «حبس‌زدایی»، «اعمال تأسیسات ارفاقی» و «ایجاد ترتیبات فنی و قضایی برای استفاده از پابند الکترونیک در قبال محکومان واجد شرایط قانونی» از جمله رویکرد‌های تحولی در مقوله زندان و زندانیان است که مورد تاکید جدی رئیس قوه قضاییه می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
هیچ دختری با مهریه پایین حاضر به ازدواج نیست معنی حرف ایشان یعتی ازدواج نکنید تا گرفتار نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
نباید ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
خواستگار برود بگوید من ده سکه بیشتر نمی دهم نود درصد دخترها قبول نخواهند کرد معنی اصلی حرف ایشان یعنی ازدواج نکنید تا گرفتار نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
با این قوانین عقب افتاده اردواج در ابران ممکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
هیج دختری با مهریه پایین حاضر به ازدواج نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۱ دی ۱۴۰۲
با وجود مهریهه سنگین هیچ جونی قادر به ازدواج نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۱ دی ۱۴۰۲
درسته به میزان استطاعت میزان مهریه رو قبول کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۰ دی ۱۴۰۲
بنده خودم هیچ اعتقادی به گرفتن مهریه ندارم. هدفم صرفا تشکیل خانواده هست. مرد اگه خوب و زندگی کن باشه که خیلی ها اهل گرفتن مهریه نیستن .اما چه اطمینانی به مردای امروزی هست که فردا هزار و یک برنامه سرمون پیاده نکنه؟
جدای از اون خانمها که به چشم تجارت به ازدواج نگاه میکنن خیلی ها هم هستن که به مهریه به عنوان پشتوانه زندگیشون دلخوشن. قانون باید راهی بذاره که تمام قد از حقوق زن دفاع کنه همه جوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۰ دی ۱۴۰۲
مهریه ربطی به توان مالی خواستگار نداره و باید بر اساس خصوصیات جسمی و روحی دختر باشه و نه دخترا و نه پسرا نباید بیشتر از حقشون از طرف مقابل توقع داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۰ دی ۱۴۰۲
نکنه فکر کردی حضرت فاطمه (س)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۰ دی ۱۴۰۲
مهریه باید بر اساس زیبایی و خوش اندامی و تحصیلات و سطح زندگی و اخلاق و شجاعت دختر باشه نه توان مالی خواستگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۱۱ دی ۱۴۰۲
مهریه حق زن است و باید دریافت کند مهریه پشتوانه زن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مهریه هبه و هدیه ای است از جانب خدا، نسبت به زن و به ازای این هدیه که مرد باید به زنش بده، برخی امور مربوط به قوامیت به مرد و حق طلاق داده بهش...
طبق آیه قرآن، میزان این هدیه توافقی بین زوجین است و نه توسط مرد!! زن باید راضی باشد...
مردها اگر به نیت ندادن مقادیر بزرگی رو مهر زن قرار میدن، اشتباه و غلط بزرگی انجام میدن‌‌‌...زیرا در نزد خدا و زن گناهکار و مستوجب عقوبت ان...
مفسران درمورد چرایی وجوب مهریه گفته اند که این مهر در مقابل چیزی است که زن با ازدواج و رفتن به خانه شوهر آن موارد را از دست میدهد.
حالا خبط و خطای مردان را به گردن زن نندازید، مهر باید واقعا به نیت پرداخت بسته بشه و اللا طبق روایات، مرد زناکار محسوب میشود!
مشکل اینه به نیت ندادن با صدهاسکه موافقت میکنید اینم جنگ با خدا و خودتونه!
از قدیم رواج دادن مهر رو کی داده کی گرفته! که این برخلاف آموزه قرآن است.شیربها و بقیه حقوق زن هم داده نشده. چه ظلمهایی که به زنها تو خانواده ها و دادگاهها نمیشه، یه دونه مهر رو هم به این روز درآوردید، چون تابع خدا نیستید، تابع نفس اید!
راه علاج پیش خودتونه، مقداری رو توافق کنید که بتونید بدید، چه یکجا چه قسطی!
تو این جامعه مردسالار که هیچ حقی به زن داده نشده و زن ها بسیار مورد ظلم بودن، یه مهریه مونده، اونم به طرق مختلف از زیرش در میرید. خدا میدونه بعد مرگ به چه روزی خواهید افتاد...بسیاری از مشکلات جامعه هم به دلیل همین ظلمها و ناحق کردن حق هاست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
وقتی حکومت علنا مهریه رو ازش مالیات میگیره از همون اول مالیاتشو میخواد دیگه مگه دخترها دیوونه شدند ک ازدواج کنند مجردبمون پولهاتو جمع کن برو با یه خارجی ازدواج کن اونجا کارها راحت گیرت میاد مثل ایران نیست ک به خانمها کار نمیدن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
20درصد اموال مرد به عنوان مهریه ودر موقع عقد بنام زن زده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
بابت چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۹ دی ۱۴۰۲
توشهرما قدیما جوان را با خودشان به مراسم خواستگاری و نمی بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۱ دی ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۴:۳۳ ۰۹ دی ۱۴۰۲
متاسفانه زنها رو پر روو کردیم. مهریه طبق اسلام یک هدیه هست که مرد خودش به تصمیم خودش باید بده نه اینکه زن تعیین کنه. تازه از اون هم به بهانه پشتوانه سو استفاده میکنن. زنه ۱۷ رکعت یومیه رو نمیخونه، بعد انچنان به‌ مهریه پایبنده که نگو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
اگه مهریه نبود مردها مثل سگ زنهاشون کتک می‌زدند بعدشم چهارتازن میگرفتن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مهریه هبه و هدیه ای است از جانب خدا، نسبت به زن و به ازای این هدیه که مرد باید به زنش بده، برخی امور مربوط به قوامیت به مرد و حق طلاق داده بهش...
طبق آیه قرآن، میزان این هدیه توافقی بین زوجین است و نه توسط مرد!! زن باید راضی باشد...
مردها اگر به نیت ندادن مقادیر بزرگی رو مهر زن قرار میدن، اشتباه و غلط بزرگی انجام میدن‌‌‌...زیرا در نزد خدا و زن گناهکار و مستوجب عقوبت ان...
مفسران درمورد چرایی وجوب مهریه گفته اند که این مهر در مقابل چیزی است که زن با ازدواج و رفتن به خانه شوهر آن موارد را از دست میدهد.
حالا خبط و خطای مردان را به گردن زن نندازید، مهر باید واقعا به نیت پرداخت بسته بشه و اللا طبق روایات، مرد زناکار محسوب میشود!
مشکل اینه به نیت ندادن با صدهاسکه موافقت میکنید اینم جنگ با خدا و خودتونه!
از قدیم رواج دادن مهر رو کی داده کی گرفته! که این برخلاف آموزه قرآن است.شیربها و بقیه حقوق زن هم داده نشده. چه ظلمهایی که به زنها تو خانواده ها و دادگاهها نمیشه، یه دونه مهر رو هم به این روز درآوردید، چون تابع خدا نیستید، تابع نفس اید!
راه علاج پیش خودتونه، مقداری رو توافق کنید که بتونید بدید، چه یکجا چه قسطی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۰ دی ۱۴۰۲
نه اینکه حالا 4 تا نمیگیرن!!!
بیچاره همشون دارن زیرآبی میرن
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۲۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
زنان ایرانی قدرنشناسند ""
اگرهمه جهان رابه آنهابدهندبرایشان هیچ ارزشی ندارد
قدرنشناسی تنهایکی ازخصوصیات زنان ودختران ایرانی است
Iran (Islamic Republic of)
يوسف
۱۴:۱۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
اصل مهريه براي كرامت زن است اما امروزه باعث ظلم به زن شده و مهريه هاي بالا باعث شده جوانان تمايلي به ازدواج نداشته باشند و اين ظلم در حق زن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۹ دی ۱۴۰۲
بله ب شرطی ک از کرامت زن سو استفاده نشه و مرد درمقابل به زنش ظلم نکنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن اقلیدی
۱۴:۰۸ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مهریه باید یک کادو مشخص سر عقد باشد ان هم به صورت هدیه و مابقی از قانون حذف گردد... اما جایگزین ان باید حمایت به صورت جبران خسارت به زوجین داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مهریه همانطور که برای ایمن شدن زن است نباید باعث نابودی مرد شود
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۲۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
فقط مهریه نیست
تمام رسوم اشرافی مثل عقدو عروسی پرهزینه وخرج آنچنانی و اضافه که شده روی اصل واصول نیست بایدازبین بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ دی ۱۴۰۲
قبل از ثبت مهریه باید اعتبارسنجی شود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۹ دی ۱۴۰۲
توان پرداخت مهریه برای مردم ۲ تا ۵ سکه هست دیگه کسی دختر یا ۵ سکه میده ؟ باید قانون بزارید سکه کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۲۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
خوب دختر
چون دخترنمیدن بایدراه ورسم باطل رورفت؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۴۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
اون باقانون درست نمیشه
دخترش مشکل داره که اگربگیری هرقانونی باشه بدبخت میشی خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۲۸ ۰۹ دی ۱۴۰۲
کوگوش شنوا
ایرانیهامیرن مهربه سنگین میندزن تازه عروسی هم میگیرن عقدکنون وهزارتامراسم پرهزینه میگیرن
تواین گرونی طلاهم میخرن درجهیزیه هم بیشترهزینه هاگردن مردهاست آیااین کاردرسته؟
خیراشتباهه ودنیاوآخرت انسان رابخطرمیندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۹ دی ۱۴۰۲
جالبه که همه این خانواده ها اعتقاد دارن در مورد زن باید از کلیه رسومات و مرزهای دین و عرف خارج شد و آزادی و امروزی بودن رو به اونها هدیه کرد اما در این موارد کلا تابع 1400 پیش هستند!!!!!! یا رومی روم یا زنگی زنگ ....
حقارت مرد به نفع زنان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مهریه!
مگه دادگاهها چیزی برای زن میزارن
سالی یک سکه اونم اگه نداشت نده
یعنی بدبخت تر از زن نیست
یعنی هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
سوال ... همون یک سکه به چه دلیل باید پرداخت بشه؟ دو تا انسان نتونستن با هم زندگی کنن .. اگر هم به هر طرف آسیبی رسیده باید خسارت پرداخت شود اما این مهریه که مهری در آن نیست ظلم به مرد است
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۳۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مهریه در زمان عقد حق زن است اما با مهریه کمتر خانواده ها اجازه بدن جونا برن سر زندکگیشون و با هم ازدواج کنن
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۴۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
ازدیدگاه حقوقی : زنان ایرانی اونقد رول خرجی کردن که مهریه چیزی نیستالان شمابدهکارید زنان ایرانی بدهکارهم هستند و دیگرمهریه ای به آنها تعلق نمیگیرد میشود گفت اقدامات زنان ایرانی مصداق ارتکاب به جرم بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۹ دی ۱۴۰۲
از شورای حل اختلاف هم بازدید بعمل آید
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۴:۱۰ ۰۹ دی ۱۴۰۲
شورای حل اختلاف بیش از آنکه رفع اختلاف کند اختلاف و تفرقه و کار شکنی می کند اینرا خود از نزدیک دیده ام هرچند اختیاراتی جز مرده خوری و خودنمایی ندارند و فکر می کنند کارهای هستند اما کارشان خوب نیست و باید بهتر شوند .
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۳۶ ۰۹ دی ۱۴۰۲
با این گرونی ها هیچ جوانی قادر به ازدواج کردن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
کار آقای اژه های قابل تقدیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۹ دی ۱۴۰۲
وقتی مرد به خاطر مهریه زندان باشه زن هم از نظر مردم موجودی نامرد و غیر قابل اطمینان هست
اگر زن نیاز به حمایت قانونی در مقابل مرد دارد اون مسیر خودش رو می طلبه نیاز به حمایت داره اون هم مهریه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۹ دی ۱۴۰۲
امروزه که همه چی کامپیوتری و دولت الکترونیک و.....
و اخیرأ هم که از علوم کامپیوتر فراتر رفته ایم و به هوش مصنوعی رسیده ایم.
هر جوانی در ابتدا از نظر مالی ضعیف است.
به خواستگاری می‌رود و مهریه را بر اساس تقاضاهای بی مورد و نا آگاهانه می‌پذیرد!
اما بعد از گذشت سالها، این جوان دارای شغل است و از نظر مالی پیشرفت هایی داشته است...
مهریه ها برداشته شود و یا حداکثر 14 عدد سکه بشود.
اما تقسیم اموال، اجباری شود.
نه فقط در صورت طلاق، بلکه به درخواست زوجه در هر زمانی...
و مجددأ بعد از گذشت زمان و اموال و دارایی جدید و بروز زوج، زوجه مجاز به درخواست تنصیف مجدد باشد.
مثل 2 شریک که باید همیشه درآمدشان نصف شود.
تنصیف، حق زن است.
اما نه در صورت طلاق!!!
بلکه در هر زمان که باشد.
امروزه هم فرار از دین دیگر امکان ندارد...!
با این سیستم هایی مثل دولت الکترونیک و بانک‌ها و قوه قضائیه و..... سد راه متخلفین شده است.
خانم ها در موقع عقد، عشقولانه بازی و خریت را کنار بگذارند و به حرف بزرگترها گوش بدن...
که حرف بزرگترها آینده سازه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
لازم نیست تقسیم اموال اجباری شود فقط یک شخصیت حقوقی به نام خانواده ایجاد شود که اموال جدید کلا به نام دو شخصیت باشد و البته این مسئله شامل زن نیز باید شود نه صرفا اموال مرد
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۲:۳۱ ۰۹ دی ۱۴۰۲
زندان رفتن برای مهریه و ازدواج با ی میمون آدم نما یا مترسک زن نما بدبختی بزرگیست و متاسفانه کار همینهایی که گفتم تجارت است و معامله می کنند مردان ساده لوح هم براحتی در دام افتاده و عمر و زندگانی را به هیچ و پوچ هدر می دهند این زمان بگذار تا وقت دگر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۹ دی ۱۴۰۲
به خاطر مهریه زندان اوین رفته خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۳۷ ۰۹ دی ۱۴۰۲
فعلاکه زنان ودختران ایرانی یه سنگی انداختن توچاه که هیچ نمیتونه بیاره بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۹ دی ۱۴۰۲
اون موقع كه آمپر بالا رفته و كله اش داغه ، هر چي ميخواهن ، بارش ميكنن
Iran (Islamic Republic of)
علی دهه ۶۰
۱۲:۳۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
دلیل اصلی ازدواج نکردن پسرا نبود امنیت شغلی و مهریه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مهریه فقط یک جلد کلام الله مجید
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
دخترایی که ادعای امروزی بودنشون میشن و در همه موارد گذشته را قبول ندارند چرا در مورد مهریه منفی میدن
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۳۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
ارزش انسان خیلی بیشتر از پول هست
اما زن هم باید یک حمایت و پشتوانه ای داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
لعنت بر خانواده و دخترانی که با حیله گری مهریه میگیرن
دزدی و گناه آشکار
Iran (Islamic Republic of)
علی دهه ۶۰
۱۲:۳۳ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مهریه حق دختره و از شیرمادر حلال تر ربطی هم به طلاق نداره پس دانشت رو بالا ببر و ۱۴تا بیشتر مهرنکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
بعضی آقایان هم با حیله گری مهریه پرداخت نمی‌کنند!
Germany
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۹ دی ۱۴۰۲
دختر ها میرن ازدواج می کنند و مهریه می گیرن
بعد خونه مجردی و یه ماشین می گیرن
قانون باید برای مهریه عوض شه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
درست کلام خداست
اما مهریه در حد توان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
در حد توان؟!
کسی که توان نداره که اصلأ نباید زن بگیره...
تن به کار بدید...
ثروت و داشته های مرد باید با زن نصف بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
قانون باید فقط ۱۴ سکه مهریه را قبول کند و بقیه را خودش حذف کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
چهارده خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مهریه باید نسبت به دارایی زوج باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
چهارده حساب کن چقدر میشه یکیم زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۹ دی ۱۴۰۲
تو که خودت از ترست نمیتونی به زنت بگی ۱۴ سکه بیشتر مهر نخواه، دولت باید جور تو رو بکشه؟ :)
مهر با رضایت طرفینه نه اجبار، مردی اگر درست و با انصاف به توافق برس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۹ دی ۱۴۰۲
من مهریه وسایر خرج ها را که خارج از استطاعتم بود نپذیرفتم و الان مجرد هستم و دهه های پایانی عمر را می گذرانم این توصیه شما درست نیست باید به شیوه دیگری غیر از مهریه از خانم ها حمایت شود و وضعیت اقتصاد را درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۲:۳۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
تبریک به شما که خودت را نجات داده ای ازدواج و زندگی با زن آش دهان سوزی هم نیست از دردسر و بدبختی های زیادی نجات پیدا کرده ای و نتایج مثبت آنرا خواهی دید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
آقای اژه ای نسبت به دیگران خیلی مسولیت پذیر ودلسوز هست
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۲:۳۷ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مهریه در حد توان باشه نه بیشتر
آخرین اخبار